|
|
|
|---|---|
| Har ni märkt era bilrutor? Hur stor idé är det egentligen att göra det? Minskar verkligen risken för stöld, som påstås i reklamen? | |
|
Personligen tvivlar jag på det, dom säger att det är så dyrt med nya rutor att tjuven inte skulle tycka att det var värt besväret.. Men om man ser på din egen bil, så jämfört med de hundratusentals kronor som den är värd, är ju några tusen för nya rutor bara kaffepengar.. ? |
|
|
jag tror faktiskt att det avskräcker en del skurkar, blir ganska dyrt att fixa alla rutorna, men framför allt så är det "extra" jobb så de kanske låter bli, men iofs så är ju dagens skurkar riktigt fräcka så man går ju aldrig säker. //Mvh Simon |
|
|
Om det står två likvärdiga bilar bredvid varandra och tjuvarna ska ta en av dem samtidigt som den ena bilen har märkta rutor. Vlken bil tror ni de tar? *BAWORAK* |
|
|
Hade en M5 touring 92- 3,8 Sterling silber ink all utr och då dubbla luckor drag bensinvärmare ...you name it!! Den hade dubbla larm märkta rutor start spärr !! Bilen stod parkerad precis utanför min bostad bakom huset med skymd sikt från alla håll utåt!!! Den stals mellan 3-8 mars då jag va hos mina svärföräldrar 50 mil bort ... Det som retar mig ännu mer är att bilen hittades slaktad i Vhaninge tillsammans med en 95:a M5:a !? Kvar va chassie nr + mina rutor låg i diket bredvid , inte ens taket va kvar!? Några dagar efter försvinnandet så ploppar det upp massor av annonser på delar säljes, En nästan komplett M5 3,8 -92 såldes ut i delar för vrakpriser samt en 95:a M5 3,8 som ochså såldes i delar av samma kille .... Hittar även annonser på en M3 -94 som också såldes i delar Allt detta samtidigt!? Kontantkorts nummer oreggade samt hotmail adress oreggat också Men samma kille hade alla annonser!!?? Efter mkt om och men så får jag svar när jag ringer för 10 gången samma vecka. Så jag frågar mil antal på motor och får till svar exact vad min mäterställning hade för siffror +3mil !!! Frågar var man kan se på grejjorna , men får ingen plats el address till honom !? Enda sättet att få titta och ev köpa prylarna är att han möter upp på en mack vid globen och han frågar vilken sorts bil jag har och färg så han kan känna igen mig vid mötet!? Men va faan ska man åka till en sådan idiot för att tappa humöret och banka in vart enda ben i kroppen och sen bara invänta hur längt fängelse straff man får för att sanera lite bland dessa jävla svin som inte kan sköta sig i samhället!!?? Ds : Tur att alla småaktiga skit skallar gör misstag som gör dem röjda på vilka dom är och all nödvändigt Som behövs för att kliva på hemma hos honom! Råd fråga Ska jag el ska jag inte !???? Skit lack på dregg!! Porshe935 S.T |
|
|
Glömde säga att stället där alla grejjor såldes !!! PÅ : AUTOPOWER.se !!!???? Porshe935 S.T |
|
|
Att du inte åkte o pratade med honom på ngt ställe utan massa folk runt omkring?? Tyvärr kan nog sådant förekomma på alla annonsplatser... Tråkig händelse, hade vart vansinnig! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Mmmm kommer det regn efter sol? Skiter björnar i skogen???? To be countinue....... Porshe935 S.T |
|
|
Patrik> Hur stals den? Undrar bara. *BAWORAK* |
|
|
Kan inte annat än önska dig all lycka o flyt med fortsättning! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
haimaul |
Det går väl ganska enkelt att etsa över rutmärkningen, eller slipa ner den? Och frågan är om nån bryr sig i Baltikum om bilen går på "export" dit. Patrick D.: Vi är många som lider med dig, även om inte det ger dig din bil tillbaka. Polisanmälde du inte säljaren? |
|
Visst går det att slipa ner, men jag misstänker att det skulle synas rätt så mycket, och den som köper den bilen och ser detta t.ex gör sig skyldig till häleri (de var väl så?), iofs är det ju olagligt hur som helst, då "god tro" inte existerar något mera. Och dagens kriminella är så fräcka, att man vet aldrig vad de gör. Men jag tror då det avskräcker lite iaf med att märka rutorna, nu snackar vi ju heller inte om några höga kostnader. Ska själv märka mina rutor snart. //mvh Simon |
|
| Jag har för mig att man kan få självriskeliminering vid stöld om man har märkta rutor. Detta för att statistiken visar att risken för stöld minskar betydligt med märkta rutor. Så någon vits med att märka rutorna är det allt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.