|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är fundersam på att köpa en BMW 750 men i registret står det "kreditköp" vad innebär det?? Har kollat via SMS. Zalmon | |
|
Bilen "ägs" egentligen av en bank eller finansbolag, han som säljer måste lösa ut en skuld som bilen är säkerhet för innan han får sälja den. (det kanske kan vara så att den redan är fullbetald) Alltså säljaren måste bevisa att den är till fullo betald, annars skall du inte köpa den. Alternativt att du betalar direkt till finansbolaget när du köper bilen. Ett ägarbyte kommer aldrig att gå att genomföra om inte kreditgivaren samtycker. /Mats J |
|
|
AHH ok då vet jag, lite bättre i alla fall står en 750 ial i STHLM som ägs av en dam på Gotland men jag får fram kreditköp på den när jag kollar regnumret då måste jag kolla med henne om det imorgon **TACK TACK ** Zalmon |
|
|
Som sagt det är en skuld på bilen, den som är registrerad ägare ska betala skulden. Så om du köper bilen imorgon så står oxå skulden på dig. Även om du har betalt till killen som stod som ägare. Har lärt mig detta på den hårda vägen . . . . // Mvh Martin |
|
alain |
hej! det är bra att du kollade på registret enligt lagen, köper du en bill som är skullsatt och betalar du direk till ägare utan att vara medvet om skulden, dra du på dig automatisk skulden. det du kan göra är att komma överens med ägare, är att betala skulden till fogen och resterande till ägare. många har gått på blåsningar gennom att köpa bilar som är skullsatt och blivit dyra bilar för nya ägare mycket bra att du kollade på registret. sund att alla inte gör det. Lycka till. MVH //Alain// |
Paap Reeder |
Hej zalmondorro! Är det en iAL, -92, avställd, ljusblåmetallic vars reg börjar på PXX 8XX och som finns i v-ort?? Isf har jag varit och tittat på den. MVH /// Paap R |
|
Hej! Paap Reeder du har mail... Zalmon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.