AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.217

Svagt laddtryck?

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Fått lite problem med min nyss uppstartade turbobil...när bilen är kall och jag kör iväg så laddar den uppemot 0.3bar (nöjer mej med det tills bilen blir mappad) för att sen succesivt,när bilen blir varm tappa laddtrycket,efter ett tag så orkar den bara upp till 0 på turbotrycksmätaren...Jag har ingen aning om hur Wastegaten står,då jag bara "klappat" dit turbon jag köpte i vintras...(T03) ...några tips? (inte för många helst!) ;)
no
245
nos
540iA Touring -99
Wastegaten håller inte tätt?

// Mvh Martin
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Läcka på trycksidan? Hade samma fenomen på min ett tag och då var det en sland som hade börjat spricka.. Allt tätt kring insuget? Ingen vakumslang som hänger någonstans?
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Kom att tänka på en sak till.. testa att korta armen från WG-klockan till själva WG-spjället så mycket det går.. laddar den fortfarande inte då så är det fel på WG eller så har du en läcka någonstans..
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
tack för tipsen...ska kolla/justera wastegaten imorrn...jag tycker jag varit noggrann med tryckslangar och anslutningar, men har iof fått ett par tryckrör omsvetsade...skulle kunna läcka där kanske...
en liten fråga bara har du kopplat oljrrör/slang till turbon frågar bara eftersom du säger att denladdar mindre ju mer motorn blir varm.

vargen
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
REDWOLF: Hur menar du nu? Jag har olja fram till turbon och även retur..
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Nu så...har jag hittat felet ang mitt svaga laddtryck. Det var min tillfälliga spiralslang mellan lmm och turbo som sög ihop sig vid inloppet till turbon! Så nu letar jag efter en bättre slang/lösn... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.