AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
558

En bra +ström i en 325ix?

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Jag håller på att dra nya stereo kablar i bilen men vart kan jag ta + ström från? har batteriet i bak så de måste ju finnas nått ställe under instrumetpanelen som har en bra och konstant plus ? Hur är det med vanliga 325:er sitter batteriet i bak på dom med?

Länk
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Ska du bara ha till själa stereo delen? eller ska du ha till slutsteg också?
Bara själva stereon så är det väl bäst att ta bilen orginalkablar, som är säkrade. Annars får du dra ny kabel, så du inte tar från något annat system i bilen och överbelastar.

Nord
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Ja de var till stereon.. jag hittade på en + terminal bakom spolarvattenbehållren som jag kopplade in kabeln på och satt en hängsäkring så nära som möjligt. så de blev bra tillslut. Fast nu måste komma på hur man ska koppla in steroen så att den startar i läge 1 när man vrider nyckeln. Har så att den får ström hela tiden nu. Så när jag kom ut i morse så fanns de inte tillräckligt med ström att starta bilen =( lite konstigt tyckte jag

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Vart har orginalströmförsörjningen tagit vägen?? Annars kan Du ju sätta ett räle som tar styrströmmen från belysningen, typ parkljuset, då kan Du sätta på stereon om Du sitter och väntar i bilen.

Jag har själv en importbil med manuellt ljus, slutstegens på och av skall styras av parkljuset så det blir en bra påminnelse om att man glömt sätta på ljuset.

/Caspar
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
ja de undrar jag oxå.. de var ganska fult gjort.. med så kallade sockerbitar. Och de roliga var att de var kopplat precis som du sa casper med att stereon gick på P-ljuset =) fast de var båda +kablarna så de var inget minne på sereon. men hittar jag inget annat att koppla in den på så blir de nog som du säger.
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
gul kabel från stereon ska gå till bilens tändning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.