AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
561

Ink drag e39 Touring

Bi
92
Bianchi
525iT-92, 525i-88, 540iAT-98
Var hittar jag kabeln till backljuset? Vart tar den vägen efter gångjärnet? Vill inte riva hela inredningen. Behöver den för att koppla till solenoiden på husvagnen så att jag kan backa med den utan att bromsen går i. Duktiga bilfirman som monterade draget åt förra ägaren hade hoppat över den kabeln. Dessutom är allting kopplat med strömtjuvar. Hitintills har inget krånglat men är det kanske bäst att fixa en reläbox?
Glad midsommar!
orginal kabelsats är att rekomendera annars kan check kontrollen och LKM få spel då man bara paralellkopplar fler lampor på samma LKM utgång ( en husvagn har ju ett antal 5W ljus som lyser hela tiden ( 2 vita fram, 2/4 oranga på sidorna och minst 2 röda bak))

Har för mig att den 13 poliga släpkontakten innehåller pinne för just backljus ( den gamla vanliga 7 poliga använder många pinne 2 (54G) till antimngen +12V till laddning elle rjust för backljus/backspärr)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag skulle överhuvudtaget inte använda draget om det är enbart strömtjuvat utan interface, det kan kosta flis om du tex får en kortis i husvagnen alternativt överbelastar LKM och kablaget som inte är avsett för någon extar belastning utan interface.
Mycket kostar sådant att repa-

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.