|
|
|
|---|---|
| Renoverade min m20 325 motor nyss, allt nytt i motor m.m, går kalas fint nu men ett problem som fanns innan också är fortfarande kvar, den klipper ibland när man stampar hårt på gasen, vid olika varv typ. Blir tvärstopp en kort stund och sen drar den lika hårt igen om inte hårdare. Har provat bytt allt jag kan komma på lmm, spjällgivaren, spridare, pump, regulator, tändkablar, spole, vevgivaren, m.m m.m Nån som har nått tips på nått mer man kan kolla? Börjar bli riktigt less nu :-( | |
|
Kan det inte vara så att det är sprickor på gummi"slangen" som går mellan LMM och insug? Min bil kunde jag gasa upp och så helt plötsligt så bara stannade det till för att sedan någon sekund senare varva på igen. Fast hackigt. Låter precis som ditt problem. Mvh Miche |
|
|
kolla pumpen+bränslefilter samt bälgen mellen lmm och insug nåt av dessa falerar ganska säkert |
|
|
Har bytt bränslepump och filter, spridare, bränsle regulator, tändkablar, tändstift, generator, vev givaren, spjäll givaren, tändspolen m.m Luftbälgen verkar hel den också :( Skroten nästa |
|
| Bälgen "kan" verka hel ,men det behövs inte stora sprickor för att den ska börja missa,du kan kolla det med motorn igång,spraya startgas på och runt bälgen och du märker direkt om den drar tjyvluft | |
|
Såg i ditt galleri att bilen är turbokonverterad. Är den fortfarande det? elpe300 |
|
| Är ej turbo på denna detta är min bruks bil . har provat att kolla efter läckage lite överallt med startgas mm . | |
| Är ej turbo på denna detta är min bruks bil . har provat att kolla efter läckage lite överallt med startgas mm . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.