AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
413

temp fel

Da
98
Dalibor
328i e36
Hej! jag har hittat en bil som jag e lite sugen på att köpa men den har nått tempfel. verkar som att mätaren har väldigt svårt att komma upp till mitten. ägaren säger att det e i stort sätt så på alla modeller men det e bullshit. själv har jag aldrig haft sådana problem. någon som vet vad det kan vara och ska man byta kylaren i värsta fall lr?

tacksam för svaren!
/dalle
Börja med att kolla termostaten innan du ger dig på kylaren...
ti
23
timeriksson_2
318i -88
320i -89
323i -86
325ia - 88
Tjena. på 320 går tempen bara upp till mitten när man kör hårt med den. och det verkar som att det ska vara så. värmen funkar som den ska och allt men den kanske alldrig går upp till mitten?

//

Tim
Da
98
Dalibor
328i e36
ju jag hade gjort det men kan inte pilla på bilen eftersom jag inte har köppt den än så jag undrar vad det värsta kan vara......att behöva hela kylaren i så fall lr? han påstår att den brukar komma upp till mitten under eftermiddagen....den kan då mkt väl blivit överhettad oxå :-/
Da
98
Dalibor
328i e36
tack tim! men många av mina kompisar har 3serien oxå men allas temp verkar ställa sig oxå på mitten när tempen e rätt :-/ själv har jag en 325 men det ska inte spela någon roll. (undantag på vintern när det e minusgrader)
Strukt
Tempen på min 325 E30 brukar också vara på mitten, enligt mätaren i allfall. Kör jag riktigt riktigt hårt och länge, samt det är varmt ute så kan mätaren hoppa upp ett snäpp till.

/Operator! Please give me the number to 911!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.