AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.281

Vad betyder WACHERWASSERSTAND ?

mr
37
mrgizzo
535iA -90
Fick upp det på min färddator nyss!

Betyder det att det är lite spolarvätska eller?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
japp

/Pelle
mr
37
mrgizzo
535iA -90
bra då vet jag!

/Gustav
En bra sida att ha till hjälp med översättningar från tyskan till engelskan som kanske är lite lättare att förstå är babel fish : Länk fast då måste det vara noga med stavningen som tex i detta fall så har du råkat missa ett S i wascher.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Eller också kollar man in mektipsen här på sidan hur man byter språk i färddatorn till engelska.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Byt språk i checkkontrollen: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
mr
37
mrgizzo
535iA -90
bayern münchen:

Jo jag försökte leta fram papper och penna samtidigt som jag försökte memorera det långa tyska ordet i huvudet, men hann inte! =)

Tack för tips

Gustav
Visa användare
279
norda
540iA -93
kolla in översättningarna på länken ovan istället tycker jag. på en tysk bil ska det stå på tyska också på instrumentpanelen!!

//norda
norda>> Vill du att nästan alla dina displayer på dina elektronik prylar hemma ska fyllas med kinesiska tecken också ? :D
mr
37
mrgizzo
535iA -90
Ok!
När jag stänger av bilen så står det nebelicht hint, Vet inte om stavningen är rätt! vad betyder det? Har stora färddatorn!

Sen står det någonting just när man startar bilen, nån som vet vad det betyder?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nebel = dimma
Licht = lykta/ljus
Hinten = bak

Dvs. bakre dimljuslykta ur funktion

Kan tänka mig att du även får upp texten:
Betriebsanleitg (förkortning av Betriebsanleitung) som betyder Instruktionsbok, dvs titta i instruktionsboken hur du skall åtgärda det fel som färddatorn varnar för.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
279
norda
540iA -93
tp_88>> absolut inte kinesiska förstår jag ju inte däremot tyska.

//norda
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
jag håller fullständigt med norda.. i en tysk bil ska de stå på tyska! inte för ja kan så mycket mera än "en stor öl, tack" (de kommer man LÅNGT på.. :P ) men de går o gissa sig fram.. eller kolla i instruktionsboken..

/// BMW E28 POWER!!!
Till och med fransmännen har fått krypa till korset och har engelska i sina bilar (hoppas jag), det borde tyskarna klara också. Men det handlar väl om stolthet... Iofs så flyttar ju fransoserna hem hela EU-kontoret från Bryssel en gång i månaden för nån dag bara för att dom SKA göra det, snacka om sandlådenivå, och vi får alla betala för spektaklet. Tillbaka till bilarna, Skoda är ju rätt poppis, undras vad folk skulle tycka om att ha deras hemspråk på paneler och displayer? För att inte tala om japanernas bilar..

FP
Jag tycker att dom gott och väl kan lösa problemet med att skriva på svenska i bilar som går i sverige,borde väl inte vara några större problem att lösa för en billig peng.
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Nej jag förstår inte heller vitsen med att ha det på tyska i bilen när man inte förstår ett spår tyska knappt.
Hade jag däremot tyska som modersmål eller var väldigt duktigt på det spelar det väl ingen roll tycker jag.

BM
Håller med fullständigt, hade det funnits på svenska hade jag haft det.

mr_bmw_
Eller varför inte ställa om det till engelska så du förstår vad den menar istället för att slita på den fina instruktoinsboken?

mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
jo, för då LÄR man sig de som står.. o de e väl aldrig fel o lära sig mera språk... o de e ju inte fel.. eller hur ///Majk??

/// BMW E28 POWER!!!
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Helt sant mr_bmw_, där hade du ju en punkt vekligen.

mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
japp :D

/// BMW E28 POWER!!!
Tjena! Jag läste franska i 3år på gymnasiet(morsan tvinga mig).Snacka om bortkastad tid när man kör Bmw.Men tyska språket är lågiskt till skillnad mot franska så jag klarar mig ändå

Om man har en Mini eller en Rolls Royce - vilket språk vill man ha då? Engtylska:-)

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.