|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vi var och tittade på bilbarnstolar till vår 5 månader gamla son idag, och det var ju lättare sagt än gjort!!! Vi fick testa några nya stolar av både Britax och AKTA/Graco men hittade ingen som vi tycker passar i bilen. De skymmer mycket av sikten "framåt" och sidobackspegeln på höger sida skymdes av alla stolarna. Så min fråga är: Har ni några tips på bra bilbarnstolar som passar i vår Touring? | |
|
Det är svårt att få en bilbarnstol (som bältet skall runt) att passa i e-34:an pga korta säkerhetsbälten. Vi måste ha våran bak. Men eftersom du skriver att dom skymmer sikten så antar jag att det är en stol med spännen på baksidan. Jag skulle nog rekomendera märkena ni tittat på, dom är säkra att dom skymmer lite får man räkna med. Lycka till i letandet. |
|
|
Hej, vi har en akta/graco stol (ca 2 år gammal) som vi har fram i vår bil (525 touring) bältet räcker med marginal om man ändrar höjden på stolen (upp tror jag att det var). Den skymmer lite grand men inget som stör speciellt. Hälsningar Lars |
|
|
Har en Britax Two way Plus fram. Ser knappt ett skit genom spegeln. Då har jag iofs. stolen i högsta läget eftersom min lilla son hatar att inte se ut genom rutan. Har jag stolen i botten däremot ser jag ut genom spegeln. Bältet räcker gott o väl till i vilket läge jag än har stolen. |
|
|
Har en 525 touring och en 1årig dotter. I början hade vi en Britaxstol, men dottern började då alltid gråta efter någon timmes bilfärd och liksom ålade sig för att komma upp. Fick pröva en Akta/Graco Cosmic (som f.ö fått bäst i text vad gäller åkkomfort etc) hos en polare. Det bästa med denna bilbarnstol är (anser jag) främst reglaget framtil på srolen där man kan justera ligg/sittvinkel för barnet på ett enkelt sätt med ett modell större vred. Nu har vi sedan ett halvår köpt en sådan och den funkar finfint både bak- och framsätet. Av de bilbarnstolar som vi testade så funkade bälteslängden mer än väl i vår 525:a. Däremot hade vi ruskiga problem i flera Mercedes att få bälteslängden att räcka till. |
|
|
har en akta cosmic åt min dotter på 2år o 2mån. det funkar bäst i baksätet för den skymmer annars sidsikten i framsätet. Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv. /Stefan F |
|
|
Sant, sidosikten är inte bra åt vänster om man har den fram. Tror iofs inte att någon av dagens bilar har perfekt sikt med en barnbilstol i framsätet, och skulle aldrig själv komma på iden att ha den fram heller :p |
|
|
Hej igen! Tack för alla råd. Jag och sambon har nu kommit fram till att låta lilla Pontus sitta bak, vi har testat flera alternativ men inget har funkat bra i framsätet, och jag är beroende av att kunna se i backspeglarna när jag kör. Det blir en Britax Eclipse Plus i veckan. // Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.