|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon vänlig själ som tyckte att jag latade mig för mycket på min semester har hällt blåbärssoppa lr något snarlikt över halva bilen...! Från fönster och lack så gick det bort utan problem, men med suffletten är det juh inte lika enkelt! Om man spiller blåbärssoppa på byxorna så slänger man ne dom i tvättmaskinen, men vad skall man göra med suffletten? Har redan sköljt och gnuggat halva dagen utan resultat! Det översta lagret går juh bort, men inre det som har trängt in i tyget! Nån som har någon ide på hur man kan få bort detta? /Cronor | |
|
Hade oxå en massa skit på min cabbe, sprayade på en massa fönsterputs gnugga lite, spraya på lite till, lät d torka i nån minut sen körde jag med dammsugaren på, den blev så gott som ny! Köpte sprayflaskan på Preem, den blå och avlånga typen. Länk |
|
|
Skulle ärligt talat undersöka om man inte kunde göra en försäkringsfråga av det. Blåbär ä ju så extremt färgande så du bör nog låta ett proffs typ rekond eller sadelmakare/sufflett firma titt apå det. |
|
|
cronor: Så här en vecka senare, har du fått ordning på suffletten? Skulle vara kul att höra hur du gick till väga lr om du lämnade in bilen och hur dom gjorde! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
BMW säljer ett cabvårdskit. Spraya på rengöring. låt verka och skölj med vatten. Avsluta med impregnering. Vet inte om det funkar på just blåbärssoppa men jag hade ju tagit en alvarlig diskussion med vasaloppsklåparna som spilt ner min bil..... /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
cronor: Hur har det gått?Jag skulle nog tala med försäkringsbolaget och något Ditec center/Mrcap för att få ordning på det. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.