|
|
|
|---|---|
|
Hej i förmidsomaren. Mitt centrallås beter sig underligt. Om jag låser från förarsidan eller passagerarsidan så går alla knoppar ner. När jag sedan försöker öppna, oavsett vilken dörr, så VÄGRAR knoppen på passagerarsidan att låsa upp sig. Det klickar till som vanligt när jag låser/öppnar och lyssnar med dörren öppen men upp går inte knoppen för det. Har haft dän hela dörrsidan för att kunna se ngt men inte lyckats hitta ngt fel eller annat knasigt. Så själva motorn fungerar men knoppen vill inte låsa upp sig. När jag låst och försöker öppna knoppen manuellt så att säga är det trögare än på de andra dörrarna. Allt började när jag låste upp bilen och alla knoppar gick som vanligt men passageraren kunde inte öppna dörren, dvs det hände inget när hon drog i handtaget utan jag fick öppna innifrån, dock var dörren upplåst. Vad kan detta vara? hoppas ngn har ngt tips, blir snart galen. för övrigt önskar jag alla en glad midsommar. *BAWORAK* | |
|
Du borde kunna hitta lite tips här: Länk Se speciellt: Doorlock mechanism Doorlock microswitch E32 och din årsmodell av E34 har exakt samma lås. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Kan vara så enkelt att batteriet börjar bli dåligt. Hadde samma problem själv och det dröjde inte länge innan batteriet tackade för sällskapet. Nu fungerar allt som det skall med nytt batteri. | |
|
Håller med D_D prova att skjuta på med en bra laddare,inget skit mao en laddare med krut i! 0 GLAD MIDSOMMAR! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Har exakt samma problem som SvanteE. Man ser att de rycker i knappen, men d är nått som tar emot/spärrar. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Hej hej, Nu är det fixat. Det var inget med batteriet, då hade det ju faktiskt funkat vid körning tex. Men jag tackar ändå för tipsen. Det är så att det var en låspinne som är böjd i toppen som hade "rammlat" ur sitt fäste- Detta fick till följd att när jag låste (den låg/stod under låsanordningen) bilen så trycktes pinnen (ej låsknappspinnen i sig) ner men när jag låste upp så fanns det ju inget den kunde haka i så att säga. Det var ett jäkla meck att få tillbaka den men det gick. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.