AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
517

Bygga ljud i min 530-93

Ai
31
Aikio
530ia-93
Redbull R1
Jag har precis köpt min nyimporterade v8 och vill slänga ut kasset-spelaren.Jag undrar om det bara är att byta eller sitter det redan orginal slutsteg?
Har redan steg och låda.
Har hört att man måste dra nya kablar till dom
befintliga högtalarna,stämmer det?Bmw brukar krångla till det.........

8 e`bättre än 6
PIST OFF
Så här gjorde jag.Klippte av alla sladdar som går till original steget(och sedan slängde sk.ten).Så drog jag nya kablar som jag skrúvade ihop med dem gamla.Du kommer att få testa dig fram vilka kablar som går till vilka högtalare.MYCKET KONSTIGT är det.Det tar ett par timmar men det blir mucket bra.

20tum SPLITT
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Det bästa är naturligtvis att dra nya kablar hela vägen, alla skarvar ger sämre ljud...
Och glöm inte att skärma alla kablar så du inte får generatorstörningar. Det har jag i min bil, förre ägaren har tydligen kopplat helt åt helsike, jag ska ordna detta då jag får tid att riva ner hela inredningen...
Tips om du ska köpa stereo, köp Eclipse de har det absolut bästa ljudet! Och vad du än gör, köp inte MDS handla inte ens av dem!

MVH
//Nybliven BMW frälst
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
TCG, och det säger du nu... Skämt åsido, jag har ett MDS-kit fram i min bil och ljudet är burkigt, minst sagt. Jag har 6.5" i modifierad kickpanel, men trots dämpull är ljudet fortfarande burkigt. Diskanten är dock fin. Men helheten är inte bra, således blir betget: Rekommenderas ej!

Beamrider
Bra tips, jag är inte heller nöjd med MDS grejor, men var köper man Eclipse högtalare?

Pu
47
Puticq
540 6-vxl 93`a
Finns de o få tag i ett koplings schema till sterion, för min förre ägare visste nog inte hur han kopplade sin... Tack på förhand

Put
Erik Andersson
BLAUPUNKT har sterios som är BMW annpassade
då funkar ev knappar i ratt samt displ i instrumentp

Boys!!
Infinity 5.25 kit i orginal hålen med diskanterna uppe blir mums, MDS...tja...
lagom steg gör det änn bättre!!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Puticq: Här finns kopplingsschema;

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.