|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Länk |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
opps, glömde skriva något... blev så till mig... En roligt bil, troligen med samlar värde då jag tror det var endast 50st tillverkade... |
|
Är det inte så att dom gjordes på 3,6 liters M5? Mvh Jojje |
|
![]() 2.226 530d G31
jo, det ska vara 3.6, men det står ju "Motor bei 115000 Km neu" (ny motor vid 11500mil), så fråga är om man då köpte en 3.8 istället.. |
|
Står ju även 350hk = 3.8l. Snygg som tusan! |
|
| 340 ska det ju vara *skäms* | |
|
Då är den inte original :( Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
annonser på -mobile.de- utan namn har ofta visat sig vara en bluff, vill någon ringa och kolla chassis-nrt. - - alla -Winkelhock- E34 M5 är 3.6 Li byggda i maj-månad 1991 - - för den som är på allvar intresserat kommer det snart finnas en -äkta- Winkelhock till salu, den är akta trots att den saknar -evolution-stolarna-, sportstolarna fram har däremot samma tyg som evolution-stolarna, den första ägaren ville ha det så - bilen kommer evtll. att säljas genom -Autohaus Behrendt i Muenchen, chassi-nrt är känd och kollat ;) M5touring register |
|
|
m5toureg: Hur mycket Euro kommer den att kosta? //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
rund EUR 10.000 + tror jag bilen är visst i mycket bra skick, relativt låg miltal +++++++ bilen är handsignerat av Mr.Winkelhock -himself- på locket till säkringarna vilket därefter klarlackades ;) M5touring register |
|
|
En kompis till mig hade en sån, han sålde den tidigare i år och jag tror han fick 140.000 för den. SUPERSKICK!!! Jörgen: Det vet du! |
|
|
Bimmerante: var det den med eftermonterade kromspeglar osv? - M5 E34 Limousine register - |
|
| HD91: japp det var det, f-n vad den killen hade beslutsångest innan han köpte dom speglarna | |
|
Kolla på den här då. Ska inte lacken vara Glanzschwarz? Här är den Macaoblå. Är det inte också fel fälgar också? Ska väl vara 3,6:or med 9x17 bak. Bälterna och stolarna stämmer i alla fall. Länk //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
Ett "också" ska bort! //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
detta är knappast en 'Winkelhock', är inte detta en 3.8 Li med Evolution-stolar och röda bälten ?? en 'Winkelhock' är en 3.6 Li 05/91 med turbinfälgar (original) och -glanzschwarz 668- usw. - chassis-nr. avgör ! |
|
|
Ser ut som en 3,6, men en Winkelhock är det inte! Fel färg, elhissar bak, ser ut att vara nackskydd bak också. Och så påstår annonsen att det är 30 byggda, rätt siffra är väl 51??? /// Gunnar E. |
|
|
Ja, 51 tillverkade stämmer. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
eftersom 'Individual' gjorde det möjligt så finns det 'Winkelhock'-bilar UTAN evolution-stolar MED nakstöd bak MED elhissar bak MED dimljus osv.osv.osv. allt är i princip möjligt (även om man kan undrar över vitsen eftersom bilen skulle ju vara en 'lättvikt'-variant MEN hos 'Individual' är -det mesta- möjligt, även det mest sanslösa bara kunden betalar för det) - själv har jag hittills inte sett någon -Winkelhock- helt och bara i det tänkta originalskicket, antingen var den ändrat av 'ZS' redan när den lämnade de 'heliga hallarna' eller ägarna gjorde det senare - det som avgör om bilen är en -äkta- Winkelhock är i slutändan -chassis-numret, samtliga (utom de 2 första) är tillverkade i Mai 1991 - M5touring register |
|
|
eftersom 'Individual' gjorde det möjligt så finns det 'Winkelhock'-bilar UTAN evolution-stolar MED nakstöd bak MED elhissar bak MED dimljus osv.osv.osv. allt är i princip möjligt (även om man kan undrar över vitsen eftersom bilen skulle ju vara en 'lättvikt'-variant MEN hos 'Individual' är -det mesta- möjligt, även det mest sanslösa bara kunden betalar för det) - själv har jag hittills inte sett någon -Winkelhock- helt och bara i det tänkta originalskicket, antingen var den ändrat av 'ZS' redan när den lämnade de 'heliga hallarna' eller ägarna gjorde det senare - det som avgör om bilen är en -äkta- Winkelhock är i slutändan -chassis-numret, samtliga (utom de 2 första) är tillverkade i Mai 1991 - M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.