|
|
|
|---|---|
|
Hi Under video at www.bmwzone.dk I've uploaded a video of the new E60 M5. The engine sounds gorgeous! Event though its just the concept car! You have to use Media Player Classic, which I've linked to. The specs you can se here Länk /pioneer2k | |
|
The Video has been posted here before, but the power graph was new! Thank you! Videoklippet är detsamma som var med i Motorjournalen från frankfurtsalongen! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| 507hk och 520nm...mums mums | |
|
För fler bilder på motorn se ---> Länk MVH / Jacob |
|
|
Saxat ur AMS: M-versionen av BMW:s senaste 5-serie visades som konceptbil på Genèvesalongen i våras och ska börja säljas under hösten. Nu har BMW släppt motordata för den monstruösa muskelmaskinen: tack vare kamaxelregleringen Vanos har M-divisionen pressat ut exakt 507 hästkrafter ur den fem liter stora V10-motorn vid 7.750 r/min. Max vridmoment är 520 Nm vid 6.100 varv och varvtalsstoppet slår till först vid 8.250 r/min. Trots dessa smått fantastiska siffror hävdar BMW att maskinen uppfyller avgasnormen EU-4 som gäller från 2005. Kraftöverföringen är en världenyhet: en sjuväxlad SMG-låda som klarar att överföra upp till 550 Nm vridmoment vid 8.500 r/min. Den växlas "by wire" med rattpaddlar och erbjuder då elva olika växlingsval, efter hur "aktivt" man vill köra. Det finns också en halautomatiskt läge där växlingarna sköts optimalt efter valt körprogram, väglag, hastighet och gaspedalrörelser. För säkerhets skull ser lådan till att aldrig växla ner häftigt i halka, och är det riktigt halt, frikopplas drivningen automatiskt vid gasuppsläpp. Dessutom ingår en "start-i-backe-assistans" som förhindrar att man rullar bakåt i branta motlut. Synd att det ska vara så trångt att bo i bilen då man blir tvungen att sälja huset...;-) |
|
| den kommer bli nåt alldelles speciellt...billigare än tex 360 modena men med mer kraft och utrymme.. | |
|
I'm sure by the time It'll be a legend Det siger sig selv, når concept-bilen allerede nu lyder så fed som den gør! Det bliver virkeligt spændende at se, hvad den kan, når den kommer på markedet! www.BMWzone.dk - forum, galleri og videoer af BMW |
|
|
Det är ingen dålig spridning filmen jag och min vän norpade från motorjournalen har fått :) Men det klart, över 3000 nerladdningar det första dygnet gör väl på sig lite i längden :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| tsaras var det ni som hade den först eller | |
|
Ja, det var jag som hostade den, strax efter det att motorjournalen hade slutat samma dag :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| har du några mer bmwfilmer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.