AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.255

bmw 325:a coupé för 44000 kr ! svår såld ?

Sida 1 av 3
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Tja !

Tycks vara svårt att sälja en 325:a nu för tiden. Bilen har lite defekter men är i överigt mycket fint skick, är priset inte rätt tycker ni ?
Har tänkt skicka med rödvita bakjus samt jvc cdc-med i köpet oxå och ett pris för 42000 kr. Är det rätt pris ?

Länk Länk

Mvh/ Daniel

Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ja, det var ju en del fel. Automatlådan låter ju allvarligt, spindellederna kostar väl 5.000.- att byta samt rosten drar ju också ner värdet en del. Annars har ju bilen bra utrustning. Det låter som man måste lägga ner 15.000.- för att få den i bra skick så du får nog gå ned mot 35.000.- för att sälja den.

Mr C
si
123
silwer
325IC -94
5000:- för spindellederna??? Jag betalade 1000:- för byte på båda sidor på BMW.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tycker inte att ett utgångspris på 40-44 är helt fel. Det prutas lite jämt så du får nog kanske bara ut 37-38.
Det är felen som avskräcker, automat som dessutom är trasig är svårsålt, rostigt är också svårt. men du vinner nog i längden ändå på att vara ärlig i annonsen.
Testa annons i DN, där går det alltid att få ut lite mer för bilarna.

/Christofer
tycker den ser lite skabbig ut, vad är det för bakspoiler?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
andreas_soder: Får jag fråga vart du tycker att den ser skabbig ut?

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Jag fick det intrycket, men å andra sidan har bilen mer än 10 år på nacken.

Länk

Länk
Visa användare
324
Sebbiis
spanar efter m3
Bilen är inte helt ny, klart den är sliten..

Men du Flayer, varför tar du inte o fixar iordning bilen å säljer den sen?

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
tja min farmor har blivit sjuk och behöver pengar snabbt ska åka nästa vecka.. hon bor i spanien .. annars ahde jag fixat felen..tja jag tycker det bättre vara ärlig.. automat lådan är ju lite si och så men den går att köra. Tja ska lägga ut den på autopower för 40000 kr det är sita priset bilen är väl utr enligt mig. iaf.

billigare coupé finns ju inte.

Mvh/ Daniel

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Vissa bilder är näj jag köpte bilen och jag höll på med stylig biten. Det står iofs att bilden heter inredningskitigt. Det är väl inget konstigt att bilen blir skitig när man håller på eller andreas.. för övrigt är bakjolen en reiger kopia från johanssons motorsport.

Mvh/ Daniel

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För 40 får du nog svårt att hitta en köpare som vill köpa en 325:a med defekt automatlåda.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Bilen ser jättefin ut på blocket annonsen tycker jag. Om man orkar trixa så skulle man ju kunna sälja fälgarna separat. Skulle säkert ge mer cash totalt.

Silwer:
1.000.- för byte av båda spindellederna låter bra, speciellt med tanke på att en auktoriserad verkstad har en timdebitering på ca 1500 kr/timmen. Snabba mekaniker dom har på din verkstad! Billiga delar också...

Mr C
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För dom fälgarna och däcken får man nog inte många tusenlappar. Nog för att dom ser bra ut, men särskilt högt värde tror jag inte dom betingar på begmarknaden.
MR C: 1000 kr kan mycket väl stämma, jag bytte spindelleder (bägge sidor) för ca 1200 kr på auktoriserad BMW-verkstad för inte så länge sedan.

/Erik
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Så gott som alla som köper dessa bilar vill ha manuell låda. Hade du haft det så hade den redan varit såld.

40k borde du kunna få om du kan vänta lite. 35k vid snabb affär...

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Ja.. håller med dig bumber... ang automatlådan. Ja jag har satt ut den för 40 k nu på autopower.

Ändra till manuell ca 10 k om man köper gjerjer på autopower.

Då har man den i 50000 k.

Mvh/ Daniel

Länk
Kolla så du inte har fukt i bilen det kan va det som ställer till det med lådan!

si
123
silwer
325IC -94
Mr C: Vi har Sveriges bästa BMW Mekaniker här i Avesta! Tycker du ska byta verkstad om du får betala 5000:- för spindellederna! Då byter dom säkert hela bärarmen vilket är ganska onödigt!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
fukt ? Den slirar inget från 0-100 typ full matta.. men när man ligger 90 ska köra om så låter det ibland som den varavar upp sen tjong så lägger den i växeln.. filter olja allt bytt för 200 mil sen.

Mvh/ Daniel

Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tja! Jag har samma bil som du har, svart & ljust skinn. Automat är den också. Jobbigt det där med automatlådan, jag har snart kört 20 000 mil med min och aldrig upplevt ett endaste fel med den (ta i trä), en period så växlade den inte upp i 5:an och sportläget gick inte i, det gick inte göra någon kickdown eller så heller. Men det felet berodde på gas spjälls potentiometer.

Personligen så skulle jag nog inte köpa en 325:a med defekt låda, synd bara att du inte har tid att fixa till bilen, byta lådan på den, fräscha till den lite och så. Då lär du ju kunna få ut en 50-55 om rätt köpare dyker upp.

Spindelleds byten kostar 1200 på bmw med arbete och delar. Det stämmer väl det som folket här säger, ja förutom "Mr C". Kanske blandar ihop spindelleder med något annat?

Jaja.. Hoppas att du lyckas få iväg den till ett pris som både du och köparen är nöjd med.

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har en liknande men från -93 med vanos.
Har fått en del bud men vägrar sälja bilen för en spottstyver.
Segt att sälja 325 med automat fast de är helt suveräna med automatlåda.
En gång automat alltid automat.

Automat är bekvämt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.