|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet tillverkarna av Hamanns Nowack Kelleners Racing Dynamics sport-kammaxlar till M5? Har hört att det är Schrick som dom köper. | |
|
Det är det säkert (Schrick) men frågan är om de använder std eller egna värden på kammarna. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Tänkte byta till Schrick, men det vore kul att veta parametrarna för kammarna? Dina Kelleners går väl rätt jämnt på tomgång eller? Länk |
|
| Fel länk. Länk | |
|
Den går fint på tomgång, är lite tunnare på mellanregistret än orginal men skjuter på fint lite högre upp :DD Ska du byta själv? Jag fick ett j-ligt bra pris på Kellener för steg 1. (schwedenpreis) M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
michel: Om jag förstått det jag läst så skippa Hamann, definitivt Nowack och Racing Dynamics. Mycket vapor-ware vad det gäller siffor och funktion på deras trim-kit. De som konsistent har levererat även i bromsbänk är Kellener Sport. [Note: Till johann .. se att jag inte nämner AC Schnitzer här, doh nu gjorde jag ju det ;)] |
|
|
Ja ja schwedenpreise ;) Ja jag har funderingar på det,men tycker det är för mkt deniros.. får Schrick kammarna för 15.000:- Jobbet är nästan gratis..så jag söker alternativ ;-) Hur går din bettan Stephan? Sätt ut lite nya bilder på den vetja :-P Ja men Hamann är ok (tycker jag) men Nowack och RD har man ju hört ett och annat om :-( |
|
|
Jag har faktiskt inte kört någon annan M5 så jag vet inte hur den går jämfört med en std. Den är bromsad till 420 Ps och 535 Nm. Kittet ska ge ca 445 enl. Kellener men jag vet inte om 20" påverkar något eller att det saknades 20Ps från början. Film och bilder kommer från Gävle, till och börja med... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Stephan, du har KW 2..hur mkt har du sänkt den mot orginal? jag har problem med däckslitage på all innerdäcken runt om..funderar ev.på camberplattor som lösning på detta problem..men ska det vara nödvändigt? den är sänkt ca 30mm runt om :( Ser fram emot film & bilder |
|
|
Vet inte hur mkt. Tog inga mått före. Men kanske 1-2cm lägre. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.