|
|
|
|---|---|
|
Vore kul o testa men frågan är ju om den rasar totalt eller att nitron löser upp packningar o slangar, har även hört att nitron kan få motorn att rosta dock skall effektökning vara ca 30% vid en 10%ig blandning vilket skulle bli ca: 370hp i min 3.0a =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! | |
| har du sniffat på flusspennan ? | |
| Jag vet inte vad som händer men rostar gör dem enbart om du inte kör runt med fetare blandning | |
|
Hehe... bara en tanke som slog mig provade nitrometan i åkgräsklipparen hemma den gick som helvet... =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Nitro metan kan förstöra mkt i din motor om du inte byter ut alla dina tätningar i spjälhus samt bör du ha den översta kolvringen i rostfritt! Sedan måste motorn mappas om med det nya bränslet! Om du bara kör med 10% blandning då har du redan en motor som går för magert , vad som sker då vet väl alla! Nitro brinner väldigt lång tid i motorn vilket gör att det är konstant brand i typ insug mm. |
|
Tony-Avesta |
Drömma kan man ju alltid göra, om fräna bränslen och annat som (i drömmarna oftast) skulle kunna göra bilen till en dräpare. Men i de allra flesta fallen så finns det inga enkla billiga lösningar, utan det mesta är både dyrt krävande och sällan så bra som i drömmarna. Nitrometan är svindyrt, ger fruktansvärt dålig förbränning och fräter om jag minns rätt rejält på det mesta i motorn. Fördelarna det har för att tvinga fram massor med effekt ur en motor, är inget man överhuvud taget kan dra nytta av i en gatbil. Det finns mycket bättre och säkrare bränslen för våra behov. Men du får gärna testa, men glöm då inte att videofilma det hela, för det lär ha stor chans att bli en mycket spektakulär video med ett motorskott att minnas........ :-) MVH Tony |
| Oj, oj, oj! Stackars motor! =( | |
|
haha... tror ja hoppar, tänkte bara att om en gammal briggs&stratton klarade av det kanske en modern M maskin skulle det med men ska avstå att prova efter era rekomendationer... =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Briggs & Stratton måste ju vara den stryktåligaste motorn som tillverkats! Min gick en hel sommar utan olja, och med ett helt igensatt luftfilter....fråga mig inte hur...men gick gjorde den! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.