|
|
|
|---|---|
TobbeBMW |
Min bil har börjat skrika med en oehört irriterande ton på låg och mellan varv, tonen hörs bara under 2000 varv, sedan blir den för hög får att höras, följer hela tiden motorvarvet för att ibaldn försvinna helt, kommer oftast då motorn har blivit riktigt varm, har lyssnat och det verkar komma från fronten av motorn, det är INTE remmen, den låter inte på detta vis, tro mej. Någon som har några ideér, jag misstänker en vattenpump på gränsen till att skära eller ett skuret generatorlager. Till saken hör också att jag imorrn ska åka en bra bit för att fira midsommar, kanske bör jag stanna hemma istället för att riskera moterhaveri eller?? |
|
Hmm.. Helt ärligt så vet jag faktiskt inte, motortenpen är normal eller? Det jag skulle kunna rekomendera dig är att kika in hos en vän som är mekanier eller en verkstad för att snabbt fastställa felet. Om den är en mindre allvarlig art så kan du köra, men ifall det är något allvarligt är det nog för dig och bilens bästa att ställa bilen. Inte mycket till hjälp men men... |
|
| Förlåt för min fina svenska, jag är rätt så trött och man "glömmer" att ta med vissa ord och så. Sorry. | |
| Börja med att klämma Å jucka på slangar.. På min BMW var det luft som tjöt..... Lycka till... | |
TobbeBMW |
har löst problemet (tror jag) en spännrulle som är sliten. Ska prova att köra men vänder direkt om ljudet återkommer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.