|
|
|
|---|---|
ulfson |
Skulle byta stift på M5:an idag men det ska ju alltid krångla när man ska hålla på med något. Det sitter 3 st skruvar i plastkåpan över tändkablarna 2 st av skruvarna bara snurrade verkar som om det sitter någon hylsa som skruven är dragen i, antagligen så snurrar dom med bulten,någon som har haft samma erfarenhet och kan tipsa mig om vad jag ska gör åt detta. Är det bara att skrota kåpan och beställa en ny. |
|
Kollade på min för en stund sedan, under tändstiftshylsorna sitter det en stor plastbit som går över hela toppen, på den sitter det 3 st fästpunkter för kåpan allt detta är gjort i plast för utom att det är inpressat en mässingshylsa i de 3 fästpunkterna. Om det bra snurrar misstänker jag att det är mäsingen och plasten sm inte sitter ihop som det skulle ha gjort. testa dra loss, får du löst det så prova limma tillbaka med OK superlim eller epoxy. Patrik L |
|
ulfson |
Jag har beställt en ny plastkåpa på Bmw drygt 200:- Trodde att den skulle vara hutlöst dyr men detta va rena kapet så då är det bara att vara lite hårdhänt med den jag har nu. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.