AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.454

Trött på alla BMW v.s bla.bla!!

Sida 2 av 2
Sipp
Kenet H kunde inte hålla sig. Var tydligen tvungen att halka in på jämförelser. Vad är det med er? Inte ens i ett gren som dryper av ironi så lyckas vissa hålla fingrarna i styr. M3efl är sedan ännu värre.

Nu skall jag för er alla berätta om min stora dag. Himlen var blå, solen lyste och det var runt 22C. Ser en viggen framför mig, växlar ned drar på och kör om. Tittar lite överlägset i backspegeln och ser hur den minskar i storlek. Självkänslan växte, den växte så att jag nästan trodde jag var någon. Känslan var stor, ja, nästan lite rusig. Parkerade bilen och gick släntrande ut och tog emot folkets jubel.

Därefter taxade Viggen in på klareringsplatsen i sakta mak. Ur kliver piloten som skamset ser sig omkring. Tänk om någon fjunig vs. typ såg detta. En BMW som drog en Viggen, hur skulle han klara av leva? vad skulle frun säga? skulle barnen hälsa?

Jag försökte trösta med att säga att han hade ju bara krupit fram på taxibanan medan jag hade betydligt mera fart. Men han gick inte att trösta, för vem skulle tro honom? vem skulle någonsin tro att inte han hade gett gärnet, vem skulle tro att han inte omedelbart insåg att detta var en utmaning, vem skulle tro att han bara njöt av att glida fram långsamt mot klareringsplatsen för att göra planet klar för take-off. Ja, inte skulle någon vs. typ förstå.
-> Kent H

Nä, det var ingen ZR1 och hojåkaren fegade inte! Det var en Corvette I (60-tal?) som var allt annat än original. Inga vanliga gatdäck heller... Han som körde 900 RR (en kompis) vet vad han sysslar med och gav enligt egen utsago allt han hade och hängde inte med!! Haha...

Det finns alltid någon som är snabbare!
Bm
122
Bmw W
325i -94
Sipp:
He he den var bra. Håller helt med.
Cyklade om en ferrari på en parkeringsplats en gång. Alltså är jag snabbare än en Ferrari för han måste ju ha gett järnet eftersom jag gjorde det.....ehhh.

Brummar runt i en BMW 325:a
Matte

Hoppsan. Där ser man, Som sagt det finns alltid någon som är snabbare.
mvh
323E21terror
Corvette från 60tal har en model som byggdes med glasfiberkaross samt var utrustad med en 455 motor som levererade bra många kusar original..har för mig 4.2 sekunder från 0-100 och sådana pinnar ju på rätt duktigt och det är svårt att acca riktigt fullt från start med en hoj om man inte är en van och duktig förare. Angående Corvette Zr1 så levererar den mig veterligen 380hk original och något mer (405?) i sitt jubileumsutförande..eller har jag fel?

farten är min drog
Visa användare
6
Staffan
540iA Touring -02
525i Touring -94
Corvette har alltid byggt karosserna i glasfiber till för ca: 10 år sedan. Cheva 455 existerar inte. "323terror" menar kanske 454:an som kom 1970? Dessförinnan (sent 60 tal) hade Corvetten 427 som "top of the line".
Det fanns en mängd olika trimmnings grader på resp. motor men 1970 454 var nog värst med LS6:an (460 hk)
Dessutom fanns en hel aluminium åtta (redan då) ZL1. Som är en verklig raritet att få tag i nu.
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Hej...
Läste någonstans(för länge sen)att en amerikansk motortidning "bänkat" en vette med 427ZL1...resultat 585hk original.GM och många andra skrev ner hk angivelserna pga försäkringsbolagen...så nog fanns det pulver förr också...

MVH
Visa användare
6
Staffan
540iA Touring -02
525i Touring -94
Stämmer mkt bra. På den tiden (1970) stod "muskel bilarnas" på topp vad gällande hk/vrid. Där efter så instiftade de flesta delstater så pass hårda miljökrav gällande avgas rening osv, så att alla tillverkare av motorer fick lägga motor optimering på hyllan. Det var f.ö inte bara försäkrings aspekter som gjorde att te.x GM angav ett lägre Hk på sina "värsting motorer". Utan det handlade även om att man som köpare fick lite extra vi rödlysena när man skulle rejsa mot en Ford el. Mopar. (Alla tillverkare gjorde lika dant). Men det visste ju inte konsumenten. Blir ju lite "off topic" gällande BMW.... men kunde inte hålla mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.