AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.453

Trött på alla BMW v.s bla.bla!!

Sida 1 av 2
Crusty
Har folk inget bättre för sig än att oroa sig för att dom ska bli ifrån åkta? E hela sverige inne i nån racing extas?? Jag menar att spelar det nån roll ifall en 325 accar tre tiondelars sekund snabbare än en saab/volvo ..etc.?? Vill ni dra ifrån alla andra KÖP ETT JETPLAN!!!

"The Blue BMW"
Sipp
Ja, men tänk om någon annan då köper ett Viggenplan... Då måste du ju köpa ett MIG32.

För tänk om det visar sig att Viggen är två tusenndelar snabbare mellan 923km/h och 924km/h än det flygplan du just köpt. Hela värden kan ju rasa.

Skulle sedan situationen uppstå att en Cessna kör om din nya MIG finns det bara en sak att göra, köp en mössa och dra ned över ögonen...
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Nämen om du plundrar ett gammalt Draken på främre turbinkransen så får du 2 hk till.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Sipp
Det är nog bäst att jag själv meddelar att det blev en del stavfel i brådskan. Ironin kommer väl annars att slå tillbaka.
Hej
Jag måste bara lägga en kommentar.
Något som är löjligt är när grabbar vill acc testa mot en R hoj
Oavsett vilken bil dom har tror dom att dom har en chans HA HA störtlöjligt
0 - 100 knappt 3 Sek- 0 - 200 ca 8 Sek
Men ett chickenrace mellan en BMW och en R hoj då? Skrattar bäst som skrattar sist.

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Taggen
Du verkar lite sur när man läser dina sista inlägg?
Jag håller inte på med så SJUKA grejer.
Bm
122
Bmw W
325i -94
mageng:
Jag har hört att man kan få ut 70 000 hk extra ur ett Draken om man chippar det samt sätter på 100" sport-avgas. Då jävlar.

Brummar runt i en BMW 325:a
Sipp
Jag har en fråga om Draken. Går den fortare med vinge...? eller skall man ta bort vingen? Jag tror jag hörde att den gick 2km/h fortare med eller om det nu var utan vinge.
Verkar jag? Jag kanske borde ändra tonläge lite isåfall. Själv är jag så lite galen att jag inte ens kör motorcykel. För övrigt skulle min mor slå ihjäl mig om jag ens nämnde ordet motorcykle.

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Jo
189
Jonny78
523i -99
Håller med Crusty. De e ingen idé att köra för fort. De gjorde jag, tills Harry Haffa & Benny Batong stog mitt i vägen med lasern i högsta hugg...
Så nu e man körkorts lös i 3 månader..
Skiiiiiiiit!!!!!!
-> Kent H

Race mot R-hoj? Mmm.... Jag råkar veta en kille på en 900RR som blev ifrånåkt av en Corvette!! Han blev lite snopen sägs det... :-) Då har man mos (och fäste)!
Matte
Hej, Det borde ha varit en ZR1:a i så fall, Dom går ju RÄTT bra ( 450hk ), Men han som körde hojen kanske fega, vad vet jag. Han ska inte ha en chans.
mvh
ps Jag har inte blivit frånåkt ännu.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
jag har dragit ifrån en zx7r med min gamla m5 3.8 på E4 föraren var bra men en sträcka från södertälje till stockholm kl8 på morronen med rätt så bra trafik fick honom att bli trött i armarna då var det bara att växla ner o titta på backspegeln...
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Själv har jag dragit en Porsche 911 turbo med min E21a (orginal), att han sedan inte ansträngde sig hör inte till saken eller hur ??? =)
Visst kan det vara kul att jämföra acctider, toppfart mm, men ibland går det till överdrift!
Om man vill köpa en snabb bil så ska man ju förstås fråga vilken bil som är snabbast, men då vill man ha ett verkligt svar. Alltså inte ett svar som går ut på att ex. BMWn är naturligtvis snabbast och SAABen är bara ett farthinder.
Det verkar som många på detta forum inte kan skilja på verklighet och deras egna "verklighet"(läs fantasivärld), dom och deras bil är självklart snabbast och har aldrig forlorat ett rödljusrace och och sedan har dom krossat alla som kört om dom på motorvägen(och även ibland inne i stan) mm.
När jag turbokonverterade min 240, trodde jag också att nu skulle jag vara snabbast vid rödlyset. Men sedan kom verkligheten och det vara bara att åka hem och trimma den till XXXhk för att vara nöjd.
Fast att jag fick ut en hyggligt hög effekt och även ett rejält "drag" i bilen, så åkte man inte ifrån alla.
Visst körde jag ifrån vissa andra turbobilar mm, men man åkte också på stryk av vissa bilar utan turbo.
Jag har aldrig haft problem med att erkänna att just den bil jag åker i för tillfället har vissa fel eller brister.
Att äga en bil verkar inte vara längre än fråga om att ha ett hyfsat transportmedel utan nu ska det handla om att den ska vara snabbast, bästa kvaliten, snyggast mm.
Om det fanns den ultimata bilen, visst skulle jag vilja ha den men som det är nu så nöjer jag mig med det jag har.
Vill man ha den snabbaste bilen, så är det väl bara att köpa en Ferrari eller liknande och lämna in den på trimning för 1miljon, vill man däremot åka lyxigt så är det väl Rolls Royce och Bentley som gäller.
När det gäller kvalite så är meningarna väldigt delade men nya bilar håller ofta samma kvalite över lag. Vissa bilar har kanske bättre hållbarhet på motorn och vissa har bättre väghållning.
Allt handlar om smak och priotering !!!!
Braxen: Korrekt uppfattat!
Det finns alltid någon som skall vara VÄRST.
Typ, det finns bilar som faktiskt kör ifrån R-hojjar..:-)
Ex. 'Supramannen', Länk R1:an har svårt att hänga med..:-)

Mvh
/Robert

Soton
Det är är lite, tänk om din pappas bil är värre än min pappas.
Precis som att vi är helt objektiva när det gäller motståndar bilar...
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Soton!
Visst är det så, men min pappa har nog den bästa bilen ändå =)
Soton
Jasså, vad har han för nått då? ;o)

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Vet ni att man kan trimma Viggen med dubbla kryssningsmissiler? Om man sen gasar fullt rakt ut i rymden så kommer man upp i ljusets hastighet och tiden stannar, skitfräckt prova!!!

Apropå rejsa med MC: Jag testade vid ett rödljus att axa med min 535:a mot en risbrännare, yamaha 750 motsv för att se hur efter jag blev.
Killen var väl 20 och blev hetsad när jag burna iväg. Han gav järnet!

Tyvärr tänkte han inte på bruden som satt bak...Hon höll på att ramla av. I backspegeln kunde jag se hur killen fick världens utskällning :D

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.