|
|
|
|---|---|
|
Den enda M5 jag kört är 3,8. Den bästa körmaskin jag upplevt. Nu undrar jag hur olika M5 modeller står sig mot varandra. Det är ju faktiskt så att vikten ökat såväl som motorstyrkan. Hur står sig en 3,8 mot V8:an? Nån som provat? Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! | |
Colin |
Den absolut roligaste är M5 E28. Nu har jag inte provat E39 men med den vikten måste rolighetsfaktorn bli lidande Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
|
Colin: Coolt att ha en e-28 m5. Importerat den själv? Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
Min uppfattning är att den så kallade 3,6:an (den är ju på 3,5 liter) är den trevligare maskinen av de M5 jag kört. 3,8 är bättre i botten så man känner inte samma varvvillighet. V8:an har lite amerikansk karaktär med bra vrid hela vägen vilket jag inte uppskattar. Jag har dock för mig att de är lättare än min 89:a. När jag ställde min bil på vågen stannade den på 1820kg. Mina erfarenheter från strippen är att M5 '00 är lättare att acca fort med så länge man behandlar kopplingen försiktigt. M5 E28 har jag tyvärr aldrig kört. Borde vara underbara med det receptet. |
|
Colin |
Ja importerad för någon månad sen. Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
|
Colin, det är rätt snålt med M5 e28 även i Tyskland, va? Fick du jaga länge eller du trilla över den? Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
Det finns ju då å då nån m5 e-28 på mobile.de. Verkar iufsig säljas rätt fort, annonserna brukar inte vara kvar längre. Finns ju nån till salu i Sverige oxo ibland faktiskt. |
|
|
Fanns iaf en: Länk hmm, rörigt. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
| Hur många M5 E28 byggdes det? Samma motor sitter ju även i 635 CSI så det är ju inte helt omöjligt att bygga sig en egen... | |
|
Å en billig en. Det e bara att dra å köpa! Länk Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
Länk ännu en Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
| På en av annonserna står det nr:572 von 588, är dålig på tyska men det verkar ju som om det skulle finnas 588st? | |
|
2145 M5:or E28 tillverkades mellan 1984 - 87. MVH Niklas |
|
| Ja hur som helst så är utbudet litet,så det skulle inte va helt fel att ha en så´n hemma och ta ut ibland på sommaren. men M6:an är ändå min favorit. | |
|
Den för dryga 30 tusen borde nån här köpa. Helt perfekt om man e duktig på att fixa. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
Colin |
Var i tyskland & jobbade i 4 månader fann bilen på mobile.de. Åkte förbi på vägen hem, diskuterade pris, provkörde, tillbaka 14 dagar senare fick bilen levererad till Sverigekajen i Kiel. Ett tips, skriv ut annonsen från mobile, bilen finns ibland kvar fast annonsen har försvunnit.Kanske tidsbegränsning? Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
Kelimutu |
Det såldes 588 st i Europa, det stämmer. Resten gick till USA, och hade den extremt fula stötfångarna fram och bak som på den tiden var lag "over there". Dessa hade pga avgasrening 256hk. Importerade en superfin röd M5 E28 -85 1998 men den blev stulen efter ett dygn i Sverige....dyrt och mkt tråkigt, då nån idiot slaktade den och sågade sönder den totalt....karossen hittades, allt annat borta. Saknar den än idag! 325&Mazda RX-7 =rwd är kul! |
Colin |
-> Kelimutu Det där läste jag om nånstans, efterlysning i bilsport lr nåt? Lider verkligen med dig. Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.