AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.752

trög gaspedal

Hej, min gaspedal på min e36 är riktigt trög precis när man trycker ner första biten. alltså, den sitter nästan fast. Men när man får loss den så funkar den som den ska, det är bara det första snäppet. jag har försökt spruta lite med 5,56 men det hjälper inte. värkar som det kommer mer och mer när motorn blir varm, för när jag inte har kört på några timmar brukar den vara lättare. nån som har haft samma problem?
jag är ingen vidare bil mek, så jag frågar innan jag börjar skruva.

tacksam för alla svar
det är en 316 compact e36 95a
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommmen till forumet!

Min 518i är likadan, men lite olja på wiren löser det.
Har du sprejat där wiren går in i höljet intill gasspjället?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
tackar!
jag ska göra ett försök. men när jag lossade wiren kädes det som den gled som den skulle. utan det är där man fäster wiren i motorn (vet ej vad det heter) den känns lite trög. det sitter ju lite fjädrar mm där.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Kolla föstena under gaspedalen, nära golvet.
Då jag för första gången provkörde min E36 fastnade gaspedalen nere då jag tryckte den i mattan!
Några panikslagna sekunder senare vred jag av bilen och rullade till sidan. Detta berodde på att tidigare ägaren, en gammal gubbe, aldrig gasat fullt(!).
Tur att jag satte plattan i mattan på en motorväg och inte i stan!

Smörj allt som har nåt med pedalen att göra, testa sen igen. Förhoppningsvis är det så enkelt.

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
Da
98
Dalibor
328i e36
jag säger samma som beamerfinne. polares bil e likadan när han trycker plattan i mattan o det kan vara just det att gubben innan honom villken e hans pappa :P aldrig hade den i botten

hoppas smörjningen hjälper! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.