|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tog det slot på tipsen nu? :( Nord |
|
|
Jahapp. Ska byta ut reläna nu. Fugerar inte det så får jag väl byta styrenhet. Är det någon som vet hur kinkigt det är med dom? Räcker det att ta en av samma märke (bosch) från en annan 520, eller måsste det vara "rätt"/likandant nr. på styrenheten på nå sätt? Nord |
|
|
Du nämnde att temp. mätaren också krånglade. Det kan vara så enkelt att jordkabeln mellan motor och kaross är på väg att gå av. Då finns möjligheten att jorden letar sig via temgivaren. Med följden att mätaren får spatt. Hade det fenomenet på min bil. Det syntes inte på kabeln, men när jag tog i den så gick den av. Den var av inuti höljet. |
|
|
Du menar jordflätan? Tyckte jag kollade på den häromdan o den såg fin ut, men när du säger sådär, så ska jag kolla extra noga på det imorgon och hoppas på det bästa. Tack för tipset. Nord |
|
|
Nehepp, verkar inte vara fel på jordningen heller. Provade o dra en extra jordkabel från motorn o jorda direkt på batteriet, men det vart ingen skillnad. Bränslepumpen lever fortfarande sitt eget liv o tempmätaren lika så. Nord |
|
|
Någon i Kungsör-Eskilstuna området som har en LMM el. Styrbox (till 520i m20b20 -86) liggandes, som man skulle kunna få låna o prova? Nord |
|
|
Tog upp felsökningne idag igen, efter semestern. Efter att hela bränslesystemet lagt av en gång idag, så lyfte jag batteriet ca 1min, sen fugerade allt normalt igen. Provade lika dant vid nästa fel tillfälle o då funkade allt normalt igen. Är det styrboxen som är kass o "hänger" sig på nå sätt o behöver en omstart. Eller vad är det frågan om. Funderar på att åka o inhandla ny styrbox på måndag om jag inte fåra några nya tips som leder till att det löser sig iaf. Nord |
|
|
Nu blev det inget med det. Toppen rasade nu. Har misstänkt att det varit på gång ett tag o nu sa det poff. Nord |
|
bustorp |
Gick remmen av eller? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
En vipparm åt h_lvete + att jag nu såg att toppen nog blivit skev när den gick varm för ett tag sedan. Sen hur vipparmen gick vet jag ej, då jag bara varmkörde motorn på tomgången igår. Vippen på avgassidan på cyl.1 btw. Är nu på jakt efter helt ny motor med styrenhet o allt. Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.