|
|
|
|---|---|
|
Som sagt. Elshema till en farthållare modell äldre. | |
|
Om du ska eftermontera, kanske detta är lite hjälp på vägen (på tyska): Länk Du kan också kolla om du hittar något här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Här är det! : Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har ett liknande problem, jag har en flertal tomma anslutningar under instrumentbrädan vid förarplatsen, men jag behöver veta till vilka stift man ansluter farthållaren. Ett elschema för även denna bil (324td -88) vore inte dumt om någon hade! Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
*Bumse*: Troligen samma som till 325e: Länk Dessa kontakterna brukar vara idiotsäkra, så man inte ska sätta dem fel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej tyvärr är det nog inte samma, då min har elektrisk reglerad gas. (spole vid gaspedalen). Har man det förberett från fabrik (givare vid alla pedaler osv.), ska det bara vara att plugga i en kabel som går från farthållarspaken. Då jag har hittat en spak från en 524td, som använder sig av samma motor och styrsystem, så tänkte jag att det bara var att plugga in.. Men då var inte kontakten likadan, fast det endast är två kablar det gäller.. =/ Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Det är den äldre modellen av farthållare, inte den som sitter på nyare e28:or typ M535. Spaken ser annorlunda ut och styrboxen. |
|
|
aolsson79: Jag kollade i ETK och där ligger en brytpunkt 9/82. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
då är det nog den innan 82 jag har liggande. Tänkte montera in den med en nyare typ av "motor" från nyare e28. Därför behöver jag elschema till båda så jag kan se vad som skiljer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.