|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, nu är valet svårt... Jag hade tänkte mig att börja bygga stereoanläggning till bilen (bmw 328ic -95 (e36)) Så nu står jag i affären och ska välja vad för basenhet jag skall köpa. Lite hjälp vore bra :) Vet inte om jag ska köpa: Länk den (från usa, för jag har kompis som åker dit och ska köpa den isf) eller en DVD-spelare från www.brl.se som bär på namnet: Pyle PLDVD150 Vad tycker ni jag ska göra? (för övrigt så ska jag köpa en LCDscreen på 7" vid ett senare tillfälle, så en dvd-spelare ska jag köpa sen iaf) Men är den jag tänker på så pass bra att man blir nöjd med den som basenhet när det gäller musik? | |
|
jag säljer själv multimedia till bil, och tycker att du ska satsa i en spelare som funkar med cd, mp3 och DVD, allt i ett! Dessa har ju liksom "vanliga" spelare inbyggd förstärkare på åtminstone 4x40W, och det är ju schysst. Då behöver du bara ha en enhet till allt, något som förenklar mycket då det gäller kabeldragandet. Detta är naturligtvis bara min personliga åsikt, många tycker säkert annorlunda.. :) "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
Nja, modellen från Pyle verkar prisdumpas rätt rejält, ner mot $180, kanske är ny modell på gång? Viktigare än uteffekt (som vanligt felaktig och överdriven) för just ljudkvalité är t.ex högtalarna. Svårt att bedömma hur välbyggd och "fordonsanpassat" verket inne i spelaren är, för fukt och temperaturväxlingar, vibrationer osv. Ingen tvekan om att denna typ av utrustningar kommer i bilarna, man får hoppas att de används med förnuft och att skärmar osv hamnar bakom föraren. Iofs är ju redan fronten på spelarna i klass med ett tivoli på natten. Jämför gärna med debatten om HF till telefoner, den blir ju en fis i rymden jämfört med att flytta in en biograf i bilen eller hur? FP |
|
|
Jag ska driva alla mitt framsystem/bas på slutsteg så någon inbyggd förstärkare gör varken till eller från :) Men lågnivå måste jag ha... folke: jo får vänta en stund och se omd et kommer fram en hetare modell snart... :) Tack för 'tipsen' boys. Kom gärna med fler förslag osv :) |
|
|
ehm, lite konstig svenska där (trött som attans) Ska stå: Jag ska driva mitt framsystem/basen på...osv inte alla ;) |
|
|
Det finns ju flera bilstereo idag som läser DVD också, från T.ex JVC och pioneer. Det är ju klockrent med allt i en och samma maskin. Dessutom har ju dessa ofta flera lågnivåutgångar, istället för bara enkel lågnivå som en ren DVD har. Det blir mycket mer lättanvänt, och mindre risk för problem med störningar etc. med en enda enhet (+ev. slutsteg förstås...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.