|
|
|
|---|---|
|
vänsterblinkers fram och bak har slutat fungera, indikerar inget på instrumentbrädan, men högerblink fungerar perfekt, vad är troligast orsak ? jag är ingen hejjare på felsökning tyvärr. bilen är en e E34 520i 1990 | |
|
Det låter som spaken... Fungerar varningsblinkersen? Klickar det i kupén när du blinkar vänster? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Så..nu har jag tittat lite närmare på det ... vänsterblinkersen lös konstant, oberoende av tändning och annat, blinkerspaken gav ingen respons alls, varningsblinkersen resulterade i att högerblinkersen blinkade 1 gång, sedan slutade. Vänsterblinkisarna lös konstant.. Öppnade elektronikboxen till vänster i motorrummet och rev ur ett relä som det står 2/4x21W+0-5W på,, antog detta hade något och göra med blinkerserna och vänsterblinkers slocknade när jag drog ur den, Provade med lite CRC 5-56 och stoppad tillbaka den utan någon förbättring. plockade ur reläet, vred och vände lite på det och hör att något är löst.. så antagligen har reläet sagt upp sig. Får bli att åka till BMW imorgon och införskaffa ett nytt, frågan är hur dyrt det är... |
|
|
Det är inte nåt litet jordfel någonstans bara? Nord |
|
|
Mycket tveksamt.... eftersom det är något i reläet som skrammlar rätt bra :) Vi får se imorgon. |
|
|
Usch nu kom det igen. Kan inte "jordfel" strykas via nån automatisk funktion på servern..)) FP |
|
|
Provade nu med ett relä a 530:- från mekonomen, då fungerar blinkers, men inte varningsblinkerserna., ingen reaktion överhuvudtaget när man trycker på knappen mellan stolarna. Och nu stängde mekonomen för 35 minuter sen ... Så ..får återkomma på måndag och se om det e fel på nya reläet eller om det skall vara något annat relä. |
|
|
Beror säkert på att detta är ett standardrelä, inte exakt replacement för E34 eller? Rätt dyrt för ett standardrelä måste jag säga. FP |
|
|
Öppnade det gamla reläet idag, var bara en liten metallbit som lossnat, 10 minuter med lödkolven och sen fungerar bilen precis som vanligt.... Nu hoppas jag bara att mekonomen inte har nått emot att ta tillbaka sitt relä. 530:- kan man ha roligare för... |
|
|
De brukar iofs vara lite kinkiga med elprylar. Med viss rätt kanske, det är ju ytterst lätt att köra sönder grejorna om något ute i bilen är kaputt. I ditt fall tror jag inte blinkreläet tagit skada. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.