|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har lite problem med en BMW 320i -86 kanske någon här vet orsaken. När man försöker starta den så vill den nästan hoppa igång, men når inte ända fram, sen surar den igen efter en stund och blir heldöd. Är 95% säker att det har med gnistan på stiften att göra för den ser inte korrekt ut, har monterat bort samtliga stift och riggat upp dom mot jord med startkablar. När man kör startmotorn så får man en *fet vit* gnista på stiften, på två utav dom så dansar gnistan runt lite hur som helst, den håller sig inte mellan elektroderna. Gnistan ska vara starkt blå och hålla sig mellan elektroderna, antagligen blir det inte mycket till gnista alls när stiften utsätts för kompressionstrycket när dom är monterade, och det är därför den bara nästan vill hoppa igång. Följande är nytt och har inte löst problemet. Batteri, tändstift, fördelarlock, rotor och tändspole. Var ganska säker på att det var tändspolen som spökade men icke! Så, vad är orsaken till att gnistan inte ser rätt ut, någon som känner igen problemet? Jag kan såklart byta ut saker tills jag hittar felet, men det blir kostsamt att hålla på och byta saker som det visar sig inte vara fel något fel på. Därför ställer jag frågan till någon som är kunnig och vet vad han pratar om här. Mycket tacksam för svar, börjar bli desperat här och måste få igång bilen. -- MVH Stefan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.