|
|
|
|---|---|
| Hur ser man att man har breda njurar , ngn som kan beskriva eller sätta in bilder på en med breda njurar (från sen 94) och en med "vanliga njurar. | |
|
Här syns både smala&breda:Länk ///Johan Länk |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Breda: Länk Smala: Länk |
Helga |
Det är inte bara njurarna som är bredare utan en helt annan pressning på motorhuv oxå. Alla bilar med breda njurar är reggade som 95-96. (utom 530-540, som hade detta från början). Oberoende om dom är tillverkade maj -94. Och du Beemlover. Du får nog vara så nöjd du kan va med din 520/525. Om du anmäler detta till myndigheterna, och bilen är en hopplockad 520/525 så är risken stor att du måste omregistrera bilen eller i värsta fall....inte får köra alls. Och tycker du att du har krut i den och den toppar 230-235 på mätaren så är det en 525-motor med 192 hkr!! Lycka till! Helga |
Svärd |
Är det någon som vet om det är samma breda njurar på 540 och 740? MKT har ju chromelister till 540 E34 men inget till E42. Hoppas på att det är samma och passar på E32 också. Hoppas någon kan svara på det... ///Martin |
|
De breda njurarna är olika på E32 och E34. E32 har "hela" njurar, medan E34 är inklädda i frontplåten. E32 har tio ribbor, medan E34 har 8. Dessutom är njurarna mindre på E34, jag var just ute och jämförde. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Svärd |
Erikw: Underbart med ägare av olika modeller så man kan jämföra. Synd dock att det inte var samma. Tack för hjälpen ändå. ///Martin |
|
Ja, de e inte direkt krut i bilen, men helt ok, är väl bara att åka ut o försöka toppa den då? har bara kört 180 som mest. kanske lika bra att vara nöjd med den som den är, (fast det blir rikitgt svåååårt att sälja den ) den dan jag vil göra det, men de hoippas jag e låååångt kvar. |
|
| Måste bara fråga vad Smala och Breda njurar är för någonting!? | |
|
Smala ---> Länk Breda ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Måste ändå fråga vad det är jag ska titta på! =) | |
| De kromade "fyrkanterna" i grillen... | |
| s | |
|
Jag kör en M5 -90. På många bilder jag sett har dessa tidiga M5or smala njurar, men min har bred huv och breda njurar. D.v.s dom är lite större i överkant. Nu är det så att jag skulle behöva köpa nya kromringar/njurar och även gallret som sitter bakom. Vad ska jag beställa till? Till en M5 -90 eller till en senare modell?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.