AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
967

Är alla bilhandlare otrevliga?

Hej !

Jag har försökt köpa bil nu i en månad men jag har inte gjort avslut. De flesta jag pratat med har varit rent ut sagt dryga och otrevliga. Visst jag har försökt få ner priset men bara för att man inte vill förlora mer än nödvändigt så bemöts man av dryga svar och arroganta snorvalpar som vill tjäna en slant.

Mvh
Sp
Rent allmänt har BMW ovanligt trevliga säljare, åtminstone här i Stockholm. Betydligt bättre än t.ex. Audis som är totalt ointresserade o tittar på en precis som om de vill säga "va vill du ? gå härifrån!". Undantag finns naturligtvis, både när det gäller bemötandet på bmw, och på audi.
CoupeChris
Minns då jag skulle köpa en bil, skulle pruta lite men då gapade försäljarn till:

"INTE FAN SKA JAG BETALA DIN BIL"

"Jasså" tyckte jag och gick därifrån. :)
Överlag så tycker jag att bilhandlare är riktigt trevliga oftast så har man ju ett intresse gemensamt i alla fall,fast undantag finns ju alltid,det gäller väl i alla brancher.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Tack för era inlägg. Vad trevligt att alla bilhandlare inte är otrvliga( Det tror jag inte heller) men många mindre firmor som importerar kanske inte känner lika mycket för bilarna som vi andra BMW freak.

SP
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Jag håller med om att det finns många oseriösa bilhandlare. Men många trevliga för den delen också. Det beror mycket på i vilket segment man befinner sig. Ska man köpa bil i 20-30 tusen kronorsklassen stöter man på många original.
En gång var jag väldigt intresserad av en bil och tänkte mer eller mindre köpa bilen men då fick jag inte provköra bilen..."för den var nyss tvättad". Det var bara att vända på klacken o dra hem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.