|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad det blir för skillnad när man lägger i sportläget på automatlådan? WEDDA | |
|
Hej högre varvtal. |
|
|
Högre varvtal,snabbare nedväxlingar,motorbroms(hänger kvar i växel-läget när du släpper gasen) 8 e`bättre än 6 |
|
|
Du kan få bilen att dra till varvstoppet, automat brukar växla automatiskt när man har D:t i hur mycket gas man än har. Men har du sportläget, samma som att lägga i 3:an så kan du när du har dragit ur 3:an helt komma till varvstoppet. Bra grej. //Schnitzer |
|
|
på lådan jag har (adaptiva 5 stegade) skiljer inte bara varvet och växlingspunkterna utan även kamstyrningen på motorn ändras ( hörs med klart ändrat motorljud...) |
|
|
Gasar-Magnus. Hur vet man att man har "adaptiva 5 stegade" lådan? Vad är det för skillnader? /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
netsix |
Höjer den inte oljetrycket i lådan oxå? Känns iallafall så. /netsix |
|
Micke, har du tre körprogram (vanligt, sport, snö) har du den adaptiva lådan. |
|
|
Stente: Rätt fast tvärtom. Har du snöläget har du INTE den adaptiva lådan. Vad gäller E34 har V8:orna från -94 års modell adaptiv låda (två körprogram). V8.orna av -93 års modell och alla sexor har tre körprogram. Mvh /Janne |
|
|
OK, men vad är då en adaptiv låda??? Jag har D,S och *. Alltså tre olika program på min. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
| Sorry, var ju 2 år sedan jag bytte min e34 :-). * betyder som sagt att du INTE har den adaptiva lådan. Adaptiv låda betyder helt enkelt att den "lär sig" av din körstil. Dvs, har du kört med en viss körstil en tid anpassar sig lådan till hur du behandlat gas/växellåda. Har du kört med vanliga programmet en viss tid och vill göra en snabbstart betyder detta att du bör växla över till sportläget. Någon som vet hur mycket man behöver köra i en viss körstil för att lådan ska fatta att det är "en annan förare i den"? Jag har hört 20 minuter, borde det inte bero på frekvensen i växlarna? | |
PIST OFF |
Vad är snöflingan på lådan för något??????? 20tum SPLITT |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.