|
|
|
|---|---|
|
Tjena ! Tänkte bara höra om någon vet vad som gäller om man importerar en bil med TEX Kompressor från ett land där det är tillåtet och kommer hem och ska regga in den och besiktiga den går det ? Läste nått om en som importerat en BMW M3 med kompressor från Usa och det funkade så Och Vilka Länder tillåter kompressorkonvertering på tex bmw E-46 M som i Motor M3 CSL nice | |
|
Det går inte. Enda sättet det möjligtvis skulle gå på är om den tas in som flyttgods. |
|
|
Ok Det va ju synd att det ska va så drygt att få lite kul maskin i en BMW då . man får väl bli biltillverkare som Alpina då nån som är intresserad ?? =)) M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Har jag fel...? Det går ta in en trimmad bil, men inte från Tyskland. Det skiter sig vid tullen i tyskland, inte i sverige...??? Bra sidor: Länk Länk |
|
|
Snatto, utveckla ditt resonemang... /Simon |
|
|
Snatto, tyvärr så har du fel Det är vid registreringsbesiktningen det går snett. Sök efter inlägg så lär ni komma fram till det med efter en stunds läsande :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Om det är noterat i bilens utländska registreringsbevis att bilen på något sätt är ändrad från grundutförandet, blir det TVÄRNEJ i tullen. Vet själv en kille som skulle importera en chiptrimmad bil (där trimmet var noterat i fahrzeugbrief) från tyskland som fick åka tillbaka till tyskland och registrera om den otrimmad för att få in den till sverige. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| jag var inne på att importera en Alpina B6 som jag hittade på en annons som hade en monterad Alpina B7turbo motor i från tyskland, besiktigad och godgänd med det där. Men det var bara att glömma. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.