AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.004

Vilka kablar öppnar resp. stänger centrallåset på E36?

Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Hej!

Jag skall koppla in ett larm i min 318is -92 e36. Men jag får ingen ordning på vilka kablar som stänger & öppnar C-låsen. Det är alltså inte kablarna från larmet, utan kablarna som går i dörren på bilen som jag behöver hjälp med. Jag har sökt på forumet utan resultat.
Någon som vet?

Henrik"M"
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Ingen som vet?

Henrik"M"
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Vad har du för larm? Skicka en fråga till tillverkaren, brukar funka. Gjorde det själv för ettpar år sedan och fick svar av dom. Nu äger jag ingen e36:a + har slarvat bort faxet, så kan tyvärr inte hjälpa dig mer.
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jag tackar för tipset! Skall kolla med leverantören.

Henrik"M"
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Du skall koppla in larmet till c-låsmodulen. den sitter bakom handskfacket med 3 kontaktdon. Det är det mittersta donet, gula eller gröna (beroende på tillv månad) som du skall ansluta larmets plus signal till modulen som talar om när låsning resp öppning skall ske. Pos 19 Vit/Röd kabel= Lås. Pos 4 tom= Öppna. Skaffa ett kontaktdon från skroten och pilla ur en kabel med kontakt och stoppa in den i donet på pos 4. Nu har du lås och öppna funktionen klar på ett proffsigt och säkert sätt. Lycka till!
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Scnitzermann: Du verkar vara ett riktigt proffs på det här! Jag tackar & bockar.

Henrik"M"
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Tackar,tackar!!! Vill inte kalla mig proffs, men jag har monterat 5 st larm inkl i min egen E36a nu så jag börjar få schnitz på det nu.
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Kan även vara en idé att även koppla så att dead lock går i när man låser, så är det kopplat på min bil, dvs att eventuella tjuvar måste kräla in och ut ur den krossade rutan, eftersom att det inte ens går att öppna inifrån när den är larmad.
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Hmm, det fans varken gula eller gröna kontaktdon på min bil. :( Jag hittade det jag tror är c-låsmodulen, (Jag hör att ett relä slår till eller från när jag låser/öppnar)men det är tre kontakter som alla är svarta & utan siffror som går in i den. Är det jag som pillar på fel ställe eller är det någon annan som vet hur det skall kopplas på en 318is -92?

Henrik"M"
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Läste fel. trodde det gällde 328an-95. -92or har en helt annan modul. återkommer med data till den boxen. Vad gällande nummer på kontaktdon så hittar du dem i själva kontaktdonet som går att plocka isär. de är nummrerade på det bruna plaststycket.
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Scnitzermann: Det är jag som är lat och iännu inte ändrat vilken bil jag har. Jag har ju bytt ner mig lite... Tror du att du har info om hur det ser ut i en 318is -92? hade varit kanon iså fall.

Henrik"M"
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Vad jag kommer ihåg så sitter modulen (ZVM II) bakom ABS boxen. Har för mig att det sitter två kontakter på den, är inte hundra på vilken du skall in i men positionerna är Låsupp 16 vit/svart, Lås 18 vit/grön. Det finns också en ingång till som är avsedd för orginal larmet vilken är vanligast att man kopplar larm till, men då kan du inte utnyttja "deadlock" funktionen. Pos 25 blå/röd/gul Lås, pos 24 vit/röd/gul. Observera att positionerna kräver plus signal från larmet för att fungera. Hoppas att jag fick med allt nu...
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Scnitzermann: Jag tackar för en perfekt beskrivning! Tyvärr så ger mitt larm inte några plussignaler. Så det blir väl till att köpa nytt...

Henrik"M"
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jaha, efter 3 dagars kopplande funkar mitt larm till slut...

Henrik"M"
hur vet man om man har plus signal från larmet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.