|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur många danska ölbackar (30 flaskors) får det in i bakskuffen på en E39 sedan? Någon som vet? Kan man fälla baksätet på en sedan? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jisses, vilka frågor du kommer med, köp en bryggeribil :)) Fällbart baksäte är tillval och finns inte på alla E39 sedan. inte lastsläde heller :)) den blev norrlandsägd hört jag på"byn" ///MVH Hasso Länk |
| det är bättre att kolla hur många tyska backar som ryms : ) | |
|
Fäller du sättet... fler än vad du kan dricka upp... |
|
|
En del har angenäma problem med sina bilar :)) ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
Ingen aning om hur mycket E39 sväljer men jag lyckades få in sju 30-backar i skuffen på min Volvo 944! Mycket pusslande var det men det gick. :-) Kan säga att det var en upplevelse att köra bilen sedan med fyra vuxna i oxå. BRRRR.. Gör inte om det! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Klart relevant fråga... :) Det går i fler än vad du tror... Men åk till tyskland i stället och köp lådor. 816 burkar är inga problem, det fick jag i en Golf :) Och då hade jag 100 liter vin också.. Tungt var det, men vafan.. |
|
Ja, frågan kanske ser märklig ut men är helt normal för en Limhamnsbo med 20 minuters avstånd till närmaste danska öl/vin butik. Var nere i källaren och såg att jag bara har några få öl kvar och hur den är så har man vant sig med kombi och lever efter det. Därför blev det en smått orolig tanke att "hur ska jag klara det utan en kombi"? Är det någon här i Malmö som dricker öl och inte har 3-4 backar stående? Hasso: Ja, export till Norrland, och det är med en tår i ögat jag lämnar över bilen. Men har man bestämt sig för Steptronic så har man. Var inställd på att köpa en sedan men man kanske ska tänka om. Micke: Jo, men ljudet av flaskor som klirrar är rät trevligt men kanske inte i 10-12 mil :-) Det är helt sjukt att åka in till Netto/Superbrugsen strax innan stängning och se horder av svenskar lassa in backar så att de nästan får ta tåget hem själva :-) Om man handlar 20 flaskorsbackar så får det plats 10 st utan att fälla sätet (har jag för mig). Tysk öl på burk smakar urk. Sen är det ju som så också att är man ölälskare så dricker man helst inte vad för någonting som helst och jag har vant sig vid en viss typ av öl. En flaska Harboe Guld kostar 3,75 inkl pant över sundet. Det ska jämnföras med ... ja vad kostar en 33cl starköl på Systembolaget? Har inte varit där på många år. Får nog ta en sista tur över med Touringen och fylla på ölmagasinet inför sommaren. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Stout, de säljer sort guld carlsberg, norrlands guld etc i tyskland. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lasta nu inte för tungt så du får pys på nivåregleringen :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Stout: Alla flaskor var på sina platser i backarna. :-) Och sedan var det en resa på 22 mil! Men nu för tiden behöver man inte ens åka.. Får hemleverans! :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Jörgen: Jo, jag vet men det blir inte billigare och så kul är det inte att åka +40 mil för lite öls skull om det bara är öl man ska ha. Familjen brukar ta 2-3 turer till Hamburg och shoppa kläder, elektronik och annat och då tar jag Bordershop på hemvägen, men det brukar mest bli ett par flaskor gammeldansk och några lådor J.P. Chenet. | |
|
Vad är det för fel på bolagets fina BLÅ-GUL 50cl för 8.40:- + pant:) funkar kanon till bla fotboll och grillkvällar. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
Gasfot |
Du kommer få plats med 5 back i bak! Sen har du baksätet också! Låt passageraren åka tåg hem så går det bra fram på höger sida också! :-) |
| 5 backar räcker bra. I alla fall i tre månader :-) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
5 backar. Shiit! Det är vad jag gör av med på 5 veckor men så har jag gått upp 18 kg sedan jag flyttade ned till Skåne. Annars får man in 8 backar om man staplar. Glöm ej nätet bara slå slipper man hamna bland dödsanonnserna vid en kraftig inbromsning ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Enligt artikel idag i Sydsvenskan, ska klarar en E39 full ransion enligt EU´s normer utan att överskrida maxvikt. Inkluderer bl.a. 14 flak öl. Det är jo en liten tröst, för er som bor norr om limhamn :) mvh Kim |
|
| Kävlingepågen. Finns väl inget nät i en sedan .-) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Opps! Så det kan bli. Ölkonsumptionen får vara min scapegoat ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Glöm inte att de har 36-flak nu, gäller att få ner kolliantalet! Det optimala är nog att handla på Bordershopen, skriva på papprena och slippa panten och ändå få pant för burkarna sedan...))) FP |
|
|
6 st danska 30 backar (2x3 med "korta" sidan framåt) ryms perfekt på last släden och gardinen går över Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.