|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mycke diskussion angående soppaförbrukningen. Det spelar väl ingen roll om den tar 1.2 eller eller 2 liter/mil. eller hur mycket folk säger att deras 540 drar. Det är ju tätt mellan mackarna i Sverige. 540 rules |
|
|
Jag har provat att fisköra för att se hur låg förbrukning man kan få, som minst 1.05 på långkörning enl. datorn. När man kör normalt 1.33, men som sagt det är nära mellan mackarna så det är ingen vits att snåla på gasen :) |
|
|
Det är nära mellan mackarna men tanken är så liten så man får ju stanna vid varje. Hade varit önskvärt med 100l tank. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
nsumar |
Jonas "Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter..." Vad menar du?, Drar den soppa eller har du köpt en kass 540 :-) |
|
nsumar Jag har lagt ca. 15000 i reservdelar på 3 månader samt att det är dags att byta kattar inför nästa besiktning. Och så blev jag av med körkortet i Maj, det är det dyraste av allt, inte i pengar utan i att inte få lov att köra min älskling. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
nsumar |
aj aj, att vara utan körkort svider mycket när man har en BMW eller snarare en 540. Jag fick lägga ut ca 11k på min 528 som jag sedan sålde 3v senare :-(, men jag fick ett Ok pris för den, bilar blir man inte rik på, men va kul det är att köra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.