AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
482

BMW vs xxxx

Bm
122
Bmw W
325i -94
För en tid sedan startade jag en tråd som heter "Saab jävel" för att berätta om en liten test. Nu är det nästan som man ångrar sig att man skrev den.
Efter det har det kommit en hel uppsjö om BMW vs "what ever". Allt från andra en mängd olika Saab och Volvo-modeller till Opel samt BMW vs andra BMW. Han nog blivit lite inflation i det.
Är det bara jag som tycker att det har börjat bli lite för mycket.???

Brummar runt i en BMW 325:a
Håller med! Dessutom är det pinsamt att överhuvudtaget nämna BMW i sammanhang med Opel, Volvo S40 mm, det är lite som att jämföra Juventus med Skegrie BK...

Det är ingen konst att bygga en snabb bil...desto svårare är det att bygga en bil som kombinerar högsta byggkvalite, körglädje, utseende samt inte minst image...det tror jag idag endast BMW och Porsche (möjligen Ferrari) klarar idag.
Jag förstår inte heller riktigt meningen med att jämföra olika bilars accereleration. Det står ju vad bilarna gör från 0-100 och alla möjliga hastigheter och växlar, sedan är det ju upp till hur växlingen går och hur länge förarna vågar gasa. Små detaljer som chip o liknande gör ju ändå bara tiondelar som bäst. Att jämföra bilar som kostar flera hundratusen med en bil som kostar 180' känns ju knappast heller nödvändigt. Och de som påstår att de dragit M3or med sina standardbilar på 120hk, kan ju också gå och gömma sig. Man vill ju inte gasa med M3an innan oljetempen är bra och ni som har en vet att det kan ta ett tag.

M5 vs Volvo 244GL med taklucka - vem vinner:)
Antagligen tycker en hel del personer inte att det blivit för mycket att den typen av inlägg. Folk fortsätter ju att lägga in såna och uppenbarligen finns det en del som vill diskutera sådant.
Jag anser själv att de e lite "fjortis" att diskutera sånt men vad spelar det för roll det ena utesluter ju inte det andra. Det finns väl plats för alla sorters inlägg?!

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6 + AWD -22
Mini Cooper SE -22 (leasad)
Jag tycker väl inte heller att det är särskilt intressant men jag håller med tagge; tycker man att det är intressant må man väl få diskutera det, förmodligen är inte alla intresserad av det jag har att säga heller men jag vill inte bli censurerad även om några tycker att jag upprepar mig eller nåt. Den som inte är intresserade kan ju alltid hoppa över att läsa.

Mats E
BMWCS 3050
An
291
Antiloop
E38 728iA
Stoffe: Ferrari e enligt mig den absolut läckraste bilen som finns, men att nämna den i samma mening som "kvalité" e nog att ta i. Världens vackraste bilar har de alltid byggt, men det är inte förrän vid lanseringen av 360 Modena som de även lyckats skruva ihop bilarna ordentligt.

Schumi rules!
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Man kanske kan starta en tråd just för sånna jämförelser?!
Antiloop: alldeles korrekt!! Som du ser i mitt inlägg står det "idag" i slutet, jag syftade alltså inte på forna tiders Fiat:ar ;-) ...vill dock även lägga till Maranello:n, denna lär ha en mycket fin byggkvalite...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.