|
|
|
|---|---|
| Hej! Har idag startat min bil efter en turboinstallation...och en sak undrar jag...Turbortycksmätaren fladdrar rätt häftigt imellanåt...det är en enkel GIK-mätare...kanske dom är så eller hur brukar det se ut?? | |
|
Prova med en mindre diameter på slangen fram till mätaren. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Eller sätt en liten strypning just före med ett hål på kanske 0,1-0,3 mm max....... Detta påverkar enbart responsen i mätaren. Den kommer ej att visa ett felaktigt tryck... //Jesper |
|
| Ok...tack,jag ska prova lite med era förslag... | |
| Petri: Du har inga bilder på bygget.. Ska själv montera turbo på min bil. Eller lite info vore inte fyskam heller.. | |
|
Mackan: Jag har en Odigitalkamera...så det tar lite tid innan bildern kommer...*s* men receptet är iallafall: T03-aggregat,hemmagjord adapter mellan orggrenrör & turbo,Sierra Cosworth-IC,214cc-spridare,SMT6piggy,2½ enkelt avgas med 1 Apple-dämpare längst bak...tänkte ladda 0.6-0.7bar...Men bilen är ännu inte mappad, så än vet jag inte om det funkar riktigt... ;) |
|
| Petri: Hittade din tråd på rejsa.nu. Var mest intresserad av grenröret och placeringen av turbon. Tackar så mycket.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.