|
|
|
|---|---|
stefannorr |
Har haft in min bil på lackförsegling idag,han sa att ja inte skulle göra något med bilen på 2 veckor för att de skulle härdas,men nog kan man väl spola av biken med vatten eller? för risken för regn finns ju hur som helst. |
|
de går bra o spola av/högtrycka av bilen. Ingen mekanisk kontakt dock. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Det var nog mekanisk och kemisk nötning som han menade. Typ tvätt med vatten/svamp och tvättmedel eller avfettning. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
stefannorr |
I morse när ja kom ut till bilen var de fullt me pollen på bilen,spolade av den på jobbet bara med vatten...så nu är de torkade vattenfläckar,droppar på bilen,dom går ju lätt bort,törs man spola av igen o sen torka med sämskinn eller annat eller ska ja vänta 2 veckor innan ja gör något? är ju inte snyggt nu... |
|
Jag skulle råda dig att inte använda sämsskinn inom tvåveckorsperioden! Ett alternativ är att spola av bilen i en GDS-hall med tryckluft. Efter du spolat av bilen använder du tryckluften för att torka den... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du har en lika hal yta som jag har(Brightguard) så bör du kunna köra bilen helt torr efter att du spolat av den. Dvs helt fri från kalkfläckar. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
stefannorr |
Oki får väl testa de i morrn...igår var ja hur nöjd som helst men nu ser de ju bedrövligt ut...testa o ta lätt me fingret o de går ju bort hur lätt som helst men frågan är ju om man törs utan o skada lackskyddet. |
|
Jag hade spolat! Hämtade också min från Ditec i tisdags, med samma förmaning, och det har ju tokregnat på den sedan dess... Ytan är ju så hal så att det räcker att du kommer upp i 30 så rinner allt vatten av!? /TheHenk En gång BMW - Alltid BMW - Ny BMW idag!!! |
|
stefannorr |
Har ju en väldigt känlsig lack på bilen verkar de som,den drar åt sig de mesta panamaubraun metallic. Ser redan fram emot när man kan börja tvätta den igen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.