AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.254

Har en liten fråga..ang 325 vs 9000t

Sida 1 av 2
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Tja det är så här att jag har en 325 coupé -92 som är chippad, öppet luftfilter och har sportsystem..
Kompisen har en 9000t -88 2,0l (med öppet filter)..
Nu är frågan hur skulle det gå vid en nollstart och uppåt???
Tacksam för många svar!!
ma
75
manne
318is -90
hej hebbe! jag skulle nog säga att du tar honom. både från 0-100 och 100-200. från 0-100 så har du fördelen i starten med tanke på att du har bakhjulsdrift. sen så har du väl lite mer hästar också. själv så har jag en kompis som tror att han kör ifrån en 325:a e30 med sin opel kadett gt (115 hk). han påstår även att han har dragit en hel drös me m3:or från 0-100. det ända jag gjorde var att skratta riktigt regält och sa åt honom att sluta drömma.
Vad spelar det för roll? Låt kompisen vinna så blir han glad. Du har likt förbannat en bättre bil på alla andra punkter. Min BMW blir frånkörd av SAAB:ar men det bryr mig inte det minsta.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hebbe:
Väx upp förfaan.... du låter som en 15 åring med trimmad moppe när du ställer såna frågor.
Håller med Marin! När jag läser alla dessa inlägg där skribenten vill ha svar på "vem drar vem" önskar jag att åldersgränsen för körkort vore högre. 18 år för tjejer och 23 år för killar kanske vore något. Jag har aldrig någonsin sett en 18-årig tjej köra som en biltjuv sena lördagkvällar. Eventuellt skulle ett IQ-test avläggas under körkortsutbildningen...
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Ojdå..
har man kommit till mogna gubbars samförbund??
ursäkta mig så hemskt mycket då!!
klart att man är nyfiken på dessa uppgifter när han går å kaxar om sin saab..
och om ni tycker att dessa inlägg är onödiga så behöver ni väl inte läsa dem å framförallt inte svara på dem..
hadé
var inte meningen att reta upp nån..
åk ni å vräk i era 7serie kombikryssare å ha ett trevligt liv
Jag håller med Hebbe.
Ok att det e lite "larviga" inlägg kanske. Men va fa-en läs inte inläggen då. Skulle allt på detta forum handla om sånt som: "Hur får jag bort batteriet på min 740 -96 utan att ta bort barnstolen?" så skulle det inte vara roligare än nu.
Fram för all sorters inlägg, sen får man väl tycka vad man vill å läsa vad man vill.

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Rosebuddy
Jamen Hebbelelle...
det är väl för fan bara å sätta sig i bilarna å köra. Inte lägga tid med att fråga forumet. Annars förblir du ju bara en snackepelle...
///Lars

ma
75
manne
318is -90
håller med dig lite nu hebbe. om det är nån som går och kaxar så måste man ju få kaxa lite tillbaks. det tycker jag är helt ok, men man ska ju inte överdriva. det enda sättet att få tyst på din polare är väl att köra ett rejs mot honom.

Inser Ni inte själva när det blir tjatigt. Jag och många med mig har tålmodigt sett på då alla dessa prestandajämförelser ältats fram och tillbaka. Vad förväntar ni er av en dylik frågeställning? Det finns ingen som kan svara på om din trimmade BMW är snabbare än din väns bil! Det är orealistiskt att tro något sådant. BMW är nog inte rätt bilmärke för dig om accelerationsprestanda är den viktigaste egenskapen en bil skall ha. SAAB:ar är i regel snabbare än BMW:ar på grund av det massiva vridmoment turbon genrerar. Skulle din vän bli frånkörd av dig åker han bara hem och justerar APC-boxen så är han återigen snabbare än dig. Sånt är livet. Om nu hela din existens baseras på din bil och dess acceleration är nog inte BMW rätt märke för dig.
sebbe_bmw
Klart man skall lämna SAABar och sånt bakom sig vid rö ljusen:)

Själv är jag snart 30 och står man först vid ett röljus så åker ju den alltid i bott... Det är ju roligt att leka... Jag skall inte bli gubbe bara för jag fyller 30...
Men ngt som är löjligt är att köra som satar i stan och sladda och hålla på det är löjligt...

Sebbe
Bravo sebbe.
Si
765
Simon01
120dM -08
Saab är bara bra när man ska backa för då driver det i rätt ände.
Problemet med den hybris som lätt drabbar oss BMW-ägare vid rödljusen är att våra bilar inte är några raketer vid rödljusen. SAAB:ar är ofta snabbare. Den 540 du äger Sebbe är ungefär jämnsnabb med SAAB 9-5 aero som varannan tjänstebilsförare har. Har SAAB:en varit på besök hos Nordic Uhr blir det ett pinsamt nederlag vid duellen.
sebbe_bmw
bjoerck:
Kör ju lätt i från en 9-5 Aero... Den står ju still i början. Jag drar ju 9-5 Aero 0-100 och det är kanske inte stor skillnad men sen då då har han väl inte ngn chans om jag får tro... Alla kan väl ju sätta i en stor motor i en bil men det gäller att ha väggrepp för det också!!!

Och föressten tycker jag inte att du snackar så mkt gott om BMW , låter alltid som du har ngt emot BMW så mitt råd är.. Byt till SAAB då...

Sebbe En gång BMW alltid BMW
sebbe_bmw
Några stavfel, så går det när man sitter vid en dator med kasst tangentbord:(
sebbe_bmw
bjoerck:
Sen skall man ju jämföra orginal mot orginal och trim mot trim...
Kan ju slänga in ett chip och en kompressor då kan ju dom glömma att hänga med!!!!

Åker hellre en lite slö BMW än en trimmad SAAB
da
28
dava
325iX -87
fan va mycket tjafs det blev då, gillar man att jämföra o är barnslig när det gäller att trimma o vara grymmast så låt oss som vill vara det ifred, man kör som man vill och det är väl helt fel att klaga på någon som inte är som du själv..

plattan i botten hebbe, racea saaben nu och få tyst på polarn.
pjotor
Kör ifrån skrothögen som f-n bara, han har inte en chans.

Jag fattar inte att ni som klagar går in på en sån här "barnslig" slinga och än mindre att ni bemödar er att skriva ett inlägg. Det är väl knappast någon som tvingar er.
sebbe_BMW: Jag snackar inte så mycket gott om BMW när det gäller accelerationsprestanda eftersom den inte är bättre än något annat bilmärke i samma division. Däremot älskar jag den inbyggda känslan och precisionen som BMW:ar besitter. Bakhjulsdriften är också ett stort plus som BMW är unika inom såvida vi diskuterar vanliga familjebilar. Även motorerna är gudomliga. Det verkar som om många köper BMW flr att få höga rakt-fram-prestanda. Det är inte BMW:s starka sida. En SAAB är lika snabb eller snabbare. Däremot saknar SAAB den rätta känslan. Att jag blandade in Nordic Uhr i mitt resonemang beror på att många aeroägare väljer att beställa sin bil lagligt trimmad från fabrik av dem. Prestandan blir då så bra att det krävs riktigt dyra BMW:ar för att hänga med. Att montera en kompressor på en BMW är synonymt med att göra den olaglig.
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
OK här blev det lite svar och synpunkter som jag hade hoppats på..
men men ser en liten poäng i det bjoerck har att säga,
självklart vill jag inte bara ha en raktframgående bil då hade jag förmodligen köpt en saab eller nåt liknande..
den bästa blandningen av egenskaper som går att få är nog komfort och väghållning och då finns det inte många bilar som slår en sänkt e36:a det är klart att det gör ju inget om motorn är lite vass också..
men i kurvorna har han inte en chans...
så nu funderar den fege på att köpa en cossie å då behöver man väl knappast ställa en sån här fråga..
Jaja eftersom det var min tråd så tycker jag att vi lägger ner den nu så det slipper uppstå fler konflikter mellan oss stolta bmw-ägare..
Hadé
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.