|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Bara jag som blev grymt sugen på en Ipod? :) Tror ni att BMW i sverige kan installera sånt i bilar med, eller gäller det bara USA? Föresten så vill man ju ha en sån med inbyggd radiosändare i sig (som inte får säljas i sverige), kan man beställa dem ifrån USA tro? Eller finns det nån grej att apple inte kan exportera dessa till sverige? Hörs! | |
| av 10000 låtar som den tydligen skall rymma pumpar du max in 50 stycken tror jag :) kan ju vara en stilig grej att ha iofs =) | |
|
rightnow: Itrip som fm sändaren heter såldes tidigare i Sverige men har förbjudits. De säljs här nere i Holland. Kan köpa en åt dig och skicka när jag kommer till Sverige i sommar. Kostar 59.95€. Jag har en 40 gb ipod idag och har hela min cd samling på den, är väldigt nice att ha med sig:) Klart rekommenderad pryl. //Robban |
|
| robgus: Tycker du det blir bra ljudkvalitet med iTrip:en? | |
|
MS: Många tycker inte att ljudet blir bra men jag tycker det är helt ok, ungefär i klass med en vanlig radiokanal. //Robban |
|
|
Hej, Jag köpte min Itrip från griffintechnology.com, 35 $. Det blir bra ljud, kan bara vara jobbigt i storstaden där det finns många radiokanaler, det gäller att hitta en ledig frekvens, annars störs den ut. Det finns biladapter till laddnings vaggan, så batteritiden e inget att fundera över. Givet köp. Pontus Primus Motor. |
|
|
Tycker det är sämre än en vanlig radiokanal med itrip. Dessutom störs den väldigt lätt ut och funkar dåligt i vissa bilmodeller (lite beroende på var antennen finns). Finns dessutom ingen mening med att krångla med en itrip när apple/bmw har en egen lösning som är överlägsen. Länk |
|
|
acey: apple/bmw lösningen fungerar ju inte med alla bmw så det kan ju vara ett bra alternativ. //Robban |
|
| robgus: Helt sant, dock skuile jag personligen se mig efter ett annat alternativ än itrip som är något starkare. Tänk på att om man har en europeisk ipod så måste denna även "boostas", annars bli volymen för låg. | |
|
ICELink ifrån Dension är ett annat bra alternativ som stöder fler modeller av iPod och flera olika bilar. /RS2 |
|
|
acey: Sant, dock så har jag ingen användning för min itrip här nere i Belgien då radio kanalerna ligger alldeles för tätt...Trist men i Sverige kunde jag köra på 107 någonting utan problem från Sthlm till Malmö. //Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.