|
|
|
|---|---|
mange_lomma |
Hur många hk ahr dom olika modellerna årsmodell 96-00; 520, 523,525,528? Har alla dessa modeller 6cylindrar? |
|
Välkommmen till forumet! Tekniska data hittar du i modellguiden: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
mange_lomma |
är det riskfritt att köpa en tyskimporterad 5-serie? kan det finnas några dyra problem, t.ex. rostskador års 96-00? |
|
Kolla upp bilens historia så det inte verkar vara något mysko. Köp gärna en med få tidigare ägare/serviceställen. Angående rost så kan du kolla nederkant/insida på bakluckan , inne vid tanklocket och runt ev. taklucka. Är det grönt så är nog det mesta okay om den inte är omlackad någonstans. Lycka till! Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
stefannorr |
mange_lomma> Om du tittar ill vänster i menyn här så ser du begagnatguiden,läs den! |
Helga |
Om du skall ha en bensinare så finns det inga 525 96-00. men 520, 523, 528, 535, 540. 528 försvann -01 till förmån för 530. 3 liters sexa. 231 hkr. Själv är jag grymt nöjd med min -97, 528, 193 friska hästar. Helga |
nsumar |
Jag kan reka en 528I, underbar bil att köra har ägt en under 5 år och den är kanon att köre här hemma och på Autobhan.! |
nsumar |
Bilar kan vara omlackade av olika anledningar!, bara för att den nu är omlackad betyder inte den är krockad! Men en helt omlackad bil ska man vara mer nogran med. kolla noga på dörrar och andra springor och det putar eller grappar. |
|
Om du ska köpa en E39 -96/-97 och även kanske -98 så kolla så de har bytt vattenpump, kylare, värmeventiler, slang till kylaren, displayen i instrumenthuset, eftersom det är ett av de vanligaste felen som uppkommer mellan ca 11 000 - 14 000 mil. /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.