|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
M-roadstern som fick den nya M-motorn har inte 346hk (det har inte nya M3 heller den har 343hk) utan dom ströp motorn till 325hk... har för mig det var nåt med att dom tyckte chassit inte klara av det. Är inte säker på det men 325 blev det iaf. /Magnus www.snajdarn.se |
|
|
Det var väl avgasrören som inte kunde vara utformade på ett likadant sätt som PÅ M3:an, därav den lägre effekten. /B |
|
|
Fredrik M: Är inte helt säker på vad som är standard eller inte. Det skiljer ju, som du skrev, en del mellan olika marknader. (I tex USA var dessutom elcab, stolsvärme och velourmattor standard). Nån får gärna rätta mig om jag har fel men utöver det som är standard på tex 1.8 tror jag att det även ingick invändig chromeline, dimljus och ASC+T till Z3 2.8. Läste dessutom nåt om att de motorsvagare modellerna inte hade ventilerade skivor fram vilket 2.8an har. Enligt en broschyr så ingår dessutom diffen med 25% spärr när man väljer till ASC+T vilket finns på alla 2.8. Det har alltså inget med tillvalet M-chassi att göra som vissa tror. /Carl BMW-Träff, Göteborg 2/7 |
|
|
Beppo: Jaså det är så det ligger till med effekten kanske... hmm... www.snajdarn.se |
|
|
Z3 Magnus, Aha! Det är den motorn jag menar, visste inte att den var nedtrimmad i Z3'an. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Beppo: Stämmer bra att avgassystemet är orsaken. /Carl BMW-Träff, Göteborg 2/7 |
|
|
En fråga till om Roadstern.. Kan man eftermontera störtbågar?? Vad kostar det isf? Någon som vet!? Finns det svensksålda Roadsters utan bågar? |
|
|
Hej! Går finfint att eftermontera, för vidare info se den här tråden: Länk Osäker på det där med svensksålda bilar, men jag gissar att det från början inte monterades bågar på bilen, så troligen finns det ej på dom tidiga modellerna.. eller? /eFx |
|
|
Bågarna kostar ca 5.500kr hos BMW, men sedan måste man köpa diverse plastbitar för närmare 3.000kr samt ett nytt vindskydd för dryga 1.000kr, totalt landar man på ca 10.000kr. Monteringen är inte svår, så det är onödigt att betala för den. Om jag har rätt info så såldes de 4 cylindriga utan bågar, iallafall i början. 2,8 och M har alltid levererats med bågar i Sverige. /Caspar |
|
|
BMW´s bågar går endast att montera på en bil som är tillverkad från 1997-2. Har själv en som är tillverkad januari (1997-1), och här går det inte att montera. Saknas ett fäste i karossen. Länk Hans |
|
|
Bra bild det där, den skulle jag behövt INNAN. BMW upplyste inte direkt om att plastdelarna inte ingick i de första 5.500kr... Tyvärr har jag inte fått ihop allt ändå, det fattas en liten grej att fästa det exklusiva (1400kr!!!???) plastlocket i gångjärnen med, kan varit ett muddrat sett från BMW... :-( BMW hittar inte vad detta är för del så vi har best hem lite bitar för att se vad som följer med... /Caspar |
|
|
För oss som inte kan eftermontera orginalbågar finns det alternativ. Ger visserligen ingen funktion men snyggt blir det. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| aerogirl: så hur blir det nu: ska du skaffa en Z3? | |
|
Caspar: Jag hittade Gångjärnet du saknar.... Art no:51 16 8 399 075 /PG |
|
|
Z3 c 4 ever! Japp, det blir nog så att jag köper den jag ska kolla på på lördag!!! :D *längtar* |
|
|
PG: Tack, det är iofs fel gångjärn (hade beställt en uppsättning redan, passar för breda locket, när man inte har bågar). Jag hade redan rätt gångjärn, men saknade skruvarna. De följde med kittet Du nämner, så fick jag ihop det... /Caspar |
|
|
Hej mira du har mail på din hotmail. Har en bil till salu till dig. tysken |
|
|
Sådär ja!!! Då har man köpt sig en Z3:a!!! Livet leker å jag är käär!!! :D |
|
|
Grattis till bilen ! Jag ser att det blev en 2,8, något mer att berätta om den ? Extpela |
|
|
Vi vill höra alla detaljer om bilen... sådär... kom igen... berätta nu!!! :-) www.snajdarn.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.