AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.400

Fråga ang slutrören på en Z3?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Hur orkar Du??? Eller tvättar Du bara bilen til jul??

/Caspar
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Om man som jag orkar tvätta tre Z3:or och dessutom polera och vaxa den ena inom loppet av fem dagar så orkar man nog putsa lite på utblåsen vid varje tvätt också ;-)

Jag körde förresten Autosol på dina slutrör vid rekonden igår, insåg sedan hur dumt det var att även putsa dem lite invändigt :P

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: :-) Men Du är ju putsmannen!! Bilen ser fortfrande strålande ut trots regn och elände!!

/Caspar
vad sägs om dessa slutrör? visst skulle bilen få helt annan utseende med dem bak? Länk

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Definitivt läckra. Det är ju dock ljuddämpare, så för att inte sabba ljudet totalt så får man ta bort slutdämpen. Vilken vikbesparing dessutom!! :-)

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
hur menar du "ljuddämpare"? det är väl bara ändrör man sätter övanpå riktiga rör?

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Titta in i rören så ser Du att de har ljuddämpargaller. Många racedämp är inte mer avancerade än så, dvs lite ljud tas eventuellt upp av de mjuka innerväggarna...

/Caspar
Z3c, DTM har ganska sköna utblås!

Mr Hamann hade DTM utblås o dom såg grymma ut!

// Pantzare
pantzare: DTM är inte riktingt min stil...
det stämmer att Mr Hamann hade DTM.

På tal om coola avgasutblås. Den coolaste har jag sett på en (för övrigt för djävligt overstylad) tjekistk 2.8 Roadster. Lite Koeningsegg stil på dem.
Om jag kommer ihåg så tar jag med mig tidningen till jobbet och scannar dem på måndag

____

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Tomas: Apropå överstylade Z3or, i senaste BMW Scene är en groteskt stylad Z3 1.9 med. Huven är ombyggd så bilstackaren ser ut som en örn, say no more... :|

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Vi skall göra så med Din bil under jullovet!! :-)

/Caspar
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Hmm, i så fall är det nog bäst att jag i julklapp önskar mig garagedörrar av pansarplåt samt ett lås avsett för kärnvapenbunkrar :)

Hojta till när du vill ha hjälp med lite pyssel på din bil, är ledig allt som oftast mest hela tiden nu framöver.

/Masten
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Masten, jag tror att det är just den Z3c menar. Den är Tjekisk och har utblås som liknar CCR. Jag håller med om att bilen är hämsk. Det enda som är OK är väl just avgassytemet.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Finns det ingen bild på tjeck-Z'an?? vore kul med lite inspiration.

Masten: Jodå jag ylar om jag behöver någon hjälp med pyssel. Just nu väntar jag på lite lev av kolfiber/kevlar material från Luis för att bygga stereolådor!!

/Caspar
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Z3C4ever: ska du scanna den som du lovade i din inlägg?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.