|
|
|
|---|---|
|
Tjena har slängt i detta i bilen: 16T snurra Saab intercooler 535 spridare och lmm Ojleretur i tråget Bmc filter 2.5 tums hela vägen ... Hur ska jag göra med bränslet tändningen? Tänkte lagga ca 0.5 hur ställer man tändningen? bränsle trycket? tack på förhand.. | |
|
provat sökfunktionen? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Ja det ahr jag i en veckas tid | |
svintoleffe |
Du skaffar en progresiv btr. På det så är det bra. Tändningen kan man fuska ochså på, men det är inte att rekonmndera. Bmw-Power MVH Leffe |
|
upp till 0,5 bar så skulle jag låta tändningen vara orörd. inflörskaffa dig en lämplig bränsletrycksregulator för 1.200:- eller så slänger du på nån mer tusenlapp och införskaffa dig ett SMT6, kysr på forumet säljer väl fortfarande dessa, kolla under säljesannonser. Min bil: Länk |
|
| M¨ste man inte vara grym på mappnig för att köra ett smt6 då? kan man ställa orginal bränsle tryck och tändningen med den? | |
|
du kan inte ställa bränsletrycket med en smt6, om du inte har en elektronisk btr som du kan manipulera via någon utsignal på smt:n förståss.. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
ekblom: helt sant att man inte kan ställa bränsletrycket med SMT6. kielen: Nej, man behöver inte vara grym på mappning, jag har ju nästan lyckats med min mappning! ;-) Tändning går att ställa. Min bil: Länk |
|
|
kielen: du kan ju justera insprutningen med smt6:an, varför vill du ändra soppatrycket med den? finns inget egentligt värde i den funktionen. Höj soppatrycket och sänk soppan på lågvarv istället. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
raw du har mail.... mvh /Robban Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.