AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
914

Försäkring på bilen

ir
34
ira
320ic -92 e36
Min är en importare.. vilka försäkringsbolag är att rekommendera för helförsäkring?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Folksam är ett av några få bolag som gör inte gör skillnad mellan import och svensksåld bil.

MEN, ring runt till ALLA bolag för bästa pris och villkor. Allt hänger på vem du är, ålder, bostad, kön, etc etc...

För övrigt kan du söka på ämnet, det finns tusentals inlägg om detta.
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Anders S: Och ändå kan man inte få automatiska besked på importbilar hos folksam, utan istället får man upp en text i stil med "speciella regler gäller för detta fordon, kontakta oss per telefon"? ;)

mvh Sahlin
pe
554
perf
320xd e91 -09
Kalkylen på nätet stämmer ändå aldrig. Ring och säg att du ska byta försäkringsbolag och har full bonus. Då ska du säkert kunna få ett juste erbjudande.
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Ett hett tips är salusansvar.. Var billigast för mig. Typ halva priset jmf med folksam. Inget snack om importbilar...
Mvh Daniel
ir
34
ira
320ic -92 e36
däni: inget krångel med det bolaget vid ev. ersättning/skada osv?
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Kolla med Tennant ( fd. Susab ). Länk
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Har inte hamnat i den situationen ännu så jag vet faktiskt inte. Men det var någon här på forumet som presenterade lite statistik på hur mycket problem försäkringstagarna hade med sina försäkringsbolag och där låg de väldigt bra till.
Jag kan också nämna att jag hade länsförsäkringar på min förra bil. Körde och krockade i vintras i halkan. Det og nästan tre månader innan jag fick mina pengar. För mig var det ok eftersom jag inte är beroende av bil men annars måste det var oerhört tungt att gå och vänta så länge. Kanske till viss del en fråga om hur aktiv man själv är men jag kan ju säga att jag ringde iaf en gång i veckan under denna tid.
/D
Visa användare
17
svala
318i -98
Kolla på www.insplanet.se , de kollar upp ett antal olika försäkringsbolag åt dig och det kostar dig ingenting. De får provis av bolagen på sålda försäkringar..
ja ringde salusansvar nu riktigt bra priser
teckande nygligen halv plus mer försäkring hos länsförsäkringar gav 3600 kr,
salusanvar kosta halv 2600 kr och hel 3600 kr, enda är att ställa av bilen och sen sätta på den va? gå ej säga upp föräkringen annars?
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Alla BMW bilar jag har kollat upp var billigast hos trygg hansa.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och för mig har alla varit billigast på IF så det är just därför vi aldrig kan svara på frågan "Vilket försäkringsbolag är billigast" som ira och många andra ställer. För att det ska bli relevant så måste man själv kolla med alla bolag och helst även med regnr på den bil man vill köpa (om man inte redan har bilen). Det näst bästa är att leta upp en likadan bil på nätet och använda regnr från denna. I detta fall kan det vara vissa skillnader på premien men man får i alla fall en fingervisning.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.