|
|
|
|---|---|
|
tjenare! hur lätt är det att göra bromskivorna sneda på BMW? vet att på gamla celican så var det ett vanligt problem att dem va dåligt kylda odem blev sneda väldigt fort, men har jag lyckats på BMW:n oxå... tror jag iaf. Skakar i ratten när man kör, fast med skillnaden att d skakar mindre när man bromsar, på celican blev det värre när man bromsa, om det inte är skivorna, vad kan det vara då? Skulle ju kunna va nån balanseringsgrej på fälgen som åkt av men tycker det skakar för mkt... __ Zeus Larsson Länk | |
SpineKracker |
Tror inte det är skivorna om det skakar mindre när du bromsar. Kolla hjul först och främst är mitt tips! |
| Du kan ha separation i däcken. Hissa upp bilen och rulla däcken snabbt. Är de ovala har du med stor sannolikhet sep. | |
|
ahh, vad gör man åt d då? kör slut på dem o köper nya ;) jag tror att det blivit värre med tiden... vad kan mer va fel? glapp i styrleder osv.. __ Zeus Larsson Länk |
|
|
Du byter dem med detsamma. Separation är farligt och spränger du däcket i motorvägsfart kan du nog gissa vad som händer :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.