AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.320

Oro för sin bil?

Hejsan!

Har suttit och funderat lite ikväll. Typ alla som har fina bilar, är man inte rädd att man ska bli av med den? Det räcker ju typ med att fel person får syn på den så kan den ju va borta sen =( Finns det några bra åtgärder man kan göra för att folk ska ge fan i bilen? Har funderat på GPS spårning, IR-dekare, kamera etc. Eller ska man kanske inte va så nojjig å bara låta allt vara? Fick mig bara en liten tankeställare när man har en fin bil. Tacksam för svar.

Mvh Tobias
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nojan är störst när timmen är sen:)) Danderyds bilstereo kan installera en fin spårningsutrustning de kan rekom menderas de gör en hel del jobb åt bmw. Annars sök på forumet finns många givande diskussioner om ämnet.
Asken
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tobbe:
Teckna ett Guardsystem på Danderyds Bilstereo. De sänder på VHF och inte GSM så den har täckning även om den skulle stå i ett garage under marken.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Länk
Kanske kan vara nåt?

CSL Re-Loaded -04
Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Invändig stålbalk framför porten i garaget så hinner man ner o stoppa dom när larmet går.
Annars sånt larm som näms ovan är väl bäst?!
Plus det vanliga CODE, startspärr, krycka, deadlock, larm, garagelarm, låsbultar, EWS, märkning av rutor, fälgar, speglar, stereo mm mm

Eller köpa Opel =/

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Hej igen, tack för tips och råd.

Snackade just med vägverket ang att man kan se vart bilen står någonstans genom att skicka iväg ett sms och regnummer. De sa att det går inte att lägga någon spärr där om man inte har skyddad identitet. Hur fan kan det va så e.g.? Känns ju kul att man kan ta ett regnummer från vilken bil som helst och se exakt vilken adress den är på =( Riktigt dåligt av vägverket tycker jag.

Mvh Tobias
Jag skaffade hus med eget garage till min dåvarande pärla, sedan skaffade jag ett flerkanals larm hem, med trådlös sändare i garaget som har brytdeckare vid porten och rörelsedeckare i garaget.
Är man nojjig finns inga genvägar ;)

/Wille
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tobias,
Vart kan man läsa om detta? Låter ju helt absurt att man ska kunna följa vem som helst, när som helst ! Snacka om integritetskränkande. Och så gnäller folk på övervakningskameror som man bara kommer över/använder sig av vid brottsfall!?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Anders S/Tobias: Det är inget nytt att det är så. Finns folk som skrivit bilen på någon annan för att slippa att få påhälsning hemma.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Förlåt mig!

Jag trodde Tobbe snackade om att man kunde se vart bilen befann sig om den var utrustad med en sändare av någon typ som diskuterades ovan, dvs att vem som helst kunde få uppgifter om detta. IQ-varning på mig...

Att man kan få uppgifter om vem som äger ett fordon och vilken adress den tillhör kände jag till. Vet inte om jag tycker det är så jädra farligt. Motsatsen skulle vara att enbart staten visste vem som hade vad, körde vad, gjorde vad... Inte bra. :)
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Jag kan ge feedback på följande larm nästa vecka: CarGard T70C
Länk
Monterar det på tisdag. Ett larm med både gps spårning och "carjack" funktion som gör det möjligt att fjärrstyra elektriska funktioner på bilen via sms. En varning dock, förvara aldrig bilen på samma ställe som sms koden ;)

CSL Re-Loaded -04
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.