AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
453

Inget ljud vänster kanal från växlare. E34

Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Hallå!
Har precis köpt mig en gammal 525 Touring, från -93.
Har lite problemos med ljudsystemet!

Får inget ljud i vänster kanal när jag kör cd-växlaren. Däremot radio i både höger och vänster. Får tydligen ingen signal från vänster sida, från CD-växlaren. Har inte rotat så mycket i det än, men upptäckte en liten fjuttig sladd brevid den större fler-stifts-kontakten i växlaren. Den lilla fjutten satt ju jättelöst, bara att dra ur helt utan motstånd. Tyckte mig tyda att det står digital på den ingången där den satt. Provar jag spela utan den i, får jag inge ljud alls. Stoppar jag i den i "hålet" så blir det bara ljud i ena kanalen....

Vad jösses är det där för nån liten fjutt? Bara en ledare? Optiskt? Digitalt? Ska det vara bara en? Och var tar den vägen?

Nån som har nåt tips på eventuellt fel?

mvh/
Tommy
Haha. Skickade min JVC MP3:are på rep förra veckan och hade samma fel...
Fast det var lågnivåarnas samtliga vänstra kanaler (3 st.) som hade gett up...
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Öhh, ja, men isåfall tror jag inte felet alls ligger i samma del... Nästan säker på att det är nåt avbrott från den vänstra kanalen från växlaren, fram till huvudenheten... Men hur är det kopplat? Digitalt, hur då? Eller vad är det frågan om??
Svårt att säga utan att se pluggen i verkligheten. En digital utgång (optisk eller elektrisk) kan mycket väl överföra många kanaler så problemet ligger nog inte där. Nånstans i förstärkeriets analoga delar verkar det som du tappar ena kanalen, kan vara kablage, intern omkopplare osv. Jag skulle i första hand kolla på sånt som kan tänkas utsättas för yttre påverkan.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.