AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.276

iPod Your BMW

Sida 1 av 2
Nu iPod adapter ifrån BMW. Pris $149 i USA.

Länk
Länk
Länk

/RS2
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Snyggt det där! Slippa ha fula iPoden framme. Ner med den i handskfacket och styra allt med rattknapparna... Känns som det är så här man skall ha det! Blir nog till att skaffa en iPod!

/TheHenk

En gång BMW - Alltid BMW - Ny BMW idag!!!
Mo
176
Moe
Cykel
Undrar om det funkar med BMWs radionavi ? Det verkar som den använder uttaget för cd-växlaren, så teoretiskt borde det funka.

Någon som vet ?
Hm, någon som vet vad det var som ändrades i stereon på modell -02? Jag har ju bara en -01a :(
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grymt, blir att boka installation direkt.
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Verkligen grymt. Bara att hoppas att det kommer eftermarknadsadaptrar till äldre modeller (t ex E38 -98..)
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Länk
Coolt. 299$ i USA. Men vad kostar en sådan i Sverige?
Är det Mp3 man lagrar på en iPod?

///Foppa
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Yes, det är MP3. Ifall du satsar på 40GB modellen för ca 4.800 SEK så rymmer du en sådär 10.000 låtar. Hela skivsamlingen och mer därtill från knapparna på multiratten alltså...

Gillar verkligen det här initiativet från BMW!
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Här har du alla fakta förresten:

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Rekommenderas grymt haft min i 1,5 år utan problem. Snygg, smidig och en hel del läckra tillbehör till. Dock verkar BMW styrningen vara begränsad till 5 playlists (iof så kan du ha hur många låtar som helst i en playlist) så man får väl lyssna på lite "random".
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Griseknoen,

Hela skivsamlingen får inte plats :-) Men mycket. Tror att jag fick in ca 800 CD skivor i mp3 format i min 30Gb. Men nu använder jag Ipoden til att lyssna på talböcker, den rymmer ju så mycket så att man kan en massa talböcker i den. Det går att lyssna på wav-filer och andra format också.
Här finns en instruktion för e46 före 2002
Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
När kommer det typ MP3 som tar videoformat som DV ?
Robsarve
Själv föredrar jag Densions variant som funkar med alla orginalsystemen och är billigare...

DV är MP4, bara okomprimerat, de filmer du får via nätet är komprimerade i MPEG layer 4 (layer 3 eller MP3 är bara ljud)
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
DV är väl MPEG2!
Dv i Mpeg 4 finns inte som inspelningsformat på typ hårdisk i miniformat va?Som Dension i MP3.Letar föbrilt efter ngt videoformat som är inspelningsbart på portabelt hårdisk I miniformat)

Vilken match mellan England-Portugal :-o)

Robsarve
beror på vad du har för spelare... men det finns ipod-liknande saker med video... det hänger ju bara på vad du har för avkodare, informationen är ju inget problem att lagra
Jaså, hur går det till Robsarve?

Det går ju aldrig att spela upp och titta på i en DVD-spelare då va?..grejen är att jag vill ha det i vanligt avspelningsbart videoformat.. ala DVD VCD etc.. som inspelning i ett DV-band -Hi8-...Ja du förstår kanske vad jag fösöker komma till?

Mer tips uppskattas Rob.
Robsarve
Ärligt talat är jag inte riktigt med på vad det är du är ute efter...

Är det något i denna riktiningen?
Länk

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Robsarve: Du nämner ovan att Densions variant är billigare, var hittar man den? Jag tänkte göra min installation nu på semestern om allt går som de ska.

Länk
Eller rättare sagt, funkar den med Bmws huvudenhet i e46 och stödjer den byte av låtar osv via multiratten?
Enligt siten är inte bmws huvudenheter alls kompatibla som jag förstår det.
Finns de motsvarande adapter till Creatives spelare?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.