AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
804

breaklight circuit owners manual

52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
jag får upp ett felmedelande på min checkcontrol ibland ska tilläggas där det står "breaklight circuit owners manual" och breaklight, trots att bägge mina bromsljus lyser. Jag har titta på modulen som sitter under motorhuven efter sprickor i lödningar men jag har inte hittat nån.Är det någon som har varit med om liknande och hittat felet.BIlen är en 525 -95
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Har du drag på bilen?

Jag får oxå upp liknande meddelande ibland men förra ägaren uppgav att det började komma när han hade satt på draget.

Så jag får väll leva med det

//Daniel Eklund
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
jag har drag på bilen med tillhörande reläsats monterad. har du reläsatsen eller är det bara påskarvade kablar
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
öhhhhhh... reläsats!?... inte jag som satte på det, föredetta ägare som monterade draget....ledsen om jag verkar luddig men jag vet inte..:-)

//Daniel Eklund
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
på min är det monterat på vänster sida bak vid bakljuset den har en egen strömkabel från batteriet den kabeln kan vara gul boxens storlek är ca 15 x 7 x 3 cm stor
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Aha.. det ska jag kolla endera dagen!

//Daniel Eklund
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det brukar vara brytaren vid pedalen som är sönder när dettta felmeddelandet uppenbarar sig. Det sitter nämligen dubbla kretsar i den.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
hmm nu var det ett tag sen har bytt kontakten men det är samma sak fortfarande om jag tar den på morgonen så plingar det till men sen när den stått varmett tag så varnar den inte nån som har nån mer ide
femtjufem
Jag har samma problem! Min är dock en 92a men....

Jag har bytt bromsskivor, belägg och allt runt hela bilen för ett tag sen o även lampinsats o lampor bak så nåt fel med brake light eller brakes överhuvudtaget är det inte....

52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
har hört nåt rykte om några mikroskopiska små sprickor på nån modul nånstans men jag vet inte vilken eller var den ska sitta
Prova och byt lampor, rengör lamphållarna och glöm inte ev. tredje bromsljus. Sen slipper du säkert felmeddelandet. Små sprickor och dåliga lödningar gäller i ljusmodulen, där även avkänningen av defekta lampor sitter.

FP
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
var sitter ljusmodulen på min bil 525 95:a
Du skrev själv nåt om modulen i motorrummet? Har för mig att ljusmodulen sitter bland reläerna i säkringslådan.

FP
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
jo jag hittade nåt där men var inte säker på om det är den har hört nåt om under baksätet oxå
Nja, tror mera på motorrummet, och märkt med LKM. Finns säkert nån E34-ägare här som vet.

FP
An
75
Andreas.hstd
525 Touring -94
Är det inte kontakten under bromspedalen så skulle jag nog sätta mina pengar på CCM-boxen.
Alltså Check Controlens styrbox. Detta var problemet med min iaf.
Hoppas det löser sig.

Andreas
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
sitter den under motorhuven på vänster sida
hur mycket kostade den eller lagade du den själv
An
75
Andreas.hstd
525 Touring -94
Lagade inte min själv, löda i finelektronik har aldrig varit min starka sida. Hittade en på skroten för 500:- (kan ha varit 400:- med kommer inte ihåg och hittar inte kvittot.)
B3 coupe
Kan inte tänka mig att det skulle va något annat än bromsljuskontakten som sitter under instrementbrädan på pedalen.
52
27
525 TOMPA
BMW 320 D X drive e91
den bromsljuskontakten har jag redan bytt
B3 coupe
ok. då har jag ingen aning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.